Fie

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Ny TV

Av sofie andersson - 31 januari 2011 21:02

I dag va Jonas första dag som pappaledig. Va väldigt skönt att han va hemma. Har gett mig tid för stallet på morgonen och plugg nu på kvällen. Åkte vid halv nio ut till stallet eftersom Johan skulle komma och gå igenom Dandy. Han sa att han såg jätte fin ut i bakbena men hade antingen fått en spark eller sträckt sig lite i vänster bog. Är därför han vart stel när man ställt honom åt höger sista dagarna. Han fick akupunktur och massage så hans bog ska vara bra nu. Däremot får han ingen vilovecka längre :P Johan sa åt mig att rida på eftersom han va så fin och i stället ge honom en vilovecka när han börjar kännas trött eller knackig bak. Så efter två dagars vila kör jag igång i morgon igen.


Efter stallet åkte vi och köpte en ny TV på net on net. Blev en samsung 50 tums plasma. Den är jätte stor! Blev en ny mus till min dator och en handdammsugare också. Det är dock bara TV:n som är testad än så länge. Har funderat på det där med att köpa nya saker, dessto mer nya saker man handlar dessto fler behöver man köpa. Eftersom jag köpte en ny TV i dag behöver jag nu ha en ny TVbänk eftersom den gammla inte passar med TV:n. Eftersom jag köpte en ny byrå till hallen förra veckan behöver jag nu en ny hallspegel eftersom den gammla dels är för stor och inte alls passar ihop md byrån. Konstigt hur det kan bli :P Fast alla nya inköp får vänta till nästa månad för nu har jag inte råd att slösa mer pengar.


Har massor att plugga i veckan =( Har läst ca 100 sidor har ca 250 kvar och sen ska jag skriva ett inlägg på 3000 tecken och två komentarer till andras arbeten. Kommer bli en lång vecka känner jag. Nu är jag så trött så ögonen går i kors på mig så nu blir det nog sängen. Jag vet att klockan bara är strax efter nio men trotts att jag sov oordentligt i natt känns det som om jag vart vaken tusen år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards