Fie

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av sofie andersson - 15 januari 2011 20:30

Äntligen är hemtentan och PM:et inskickat. Så himla skönt. Älskar när jag gjort klart saker känns så avslappnande. Blev dock inget studieuppehåll till våren. Fortsätter men b-kursen nästa termin ev. tar jag ett studieuppehåll under höstterminen lite beroende på hur det går med Dannis. Får han hålla sig fresh tror jag att jag sattsar mer på honom och Meija och tar ett studieuppehåll. Vi får se däremot. Är rätt ofta jag vill ta studieuppehåll men blir aldrig av. Klarar väl inte av att ha lugna stunder. I bland undrar jag om jag undermedvetet väljer att alltid ha tusen bollar i luften, men sån har jag alltid vart.


Mamma red Dandy i skogen i dag också. Blev bara skritt och trav men hade gått bra. I morgon ska jag jobba honom i ridhuset en sväng tänkte jag. Min plan är att han ska gå lugnt i två veckor till i alla gångarter ca fem gånger i veckan. Sen ska han få gås igenom av Johan min equteraput och få några dagars skritt. Ser allt bra ut när Johan har kollat på honom ska jag sätta igång honom lite mer ordentligt. Jag hoppas som sagt att kunna starta honom i Mars lite lågaklasser men måste hela tiden tänka på att inte överanstränga honom. Är svårt att hitta en balans i hur mycket han ska gå just nu. Han måste bygga kondis, bli mjuk och muskla sig bak men han får inte bli överansträngd. Någon som är bra på sådant? Skulle behöva lite vägledning.


Nu blir det family guy och ett glas vin.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards