Fie

Alla inlägg den 21 januari 2011

Av sofie andersson - 21 januari 2011 21:55

Meija har blivit så stor! I dag vände hon sig från mage till rygg för första gången. Så duktig! Kunde inte annat än bara le, hon va jordens duktigaste <3 När hon hade vänt sig blev hon dessutom jätte glad och bara skrattade. Hon är så söt och duktig och jag är världens stoltaste mamma. Tänk att man kan älska någon så liten så mycket, är det inte häftigt?


Jag ska lägga upp filmen från dopet Zai så fort jag fattar hur man gör :P Är inte så överdrivet teknisk tyvärr. Nu ska jag äta semla och dricka te med mamma. Är lyxigt att vara hemma hos henne för då blir man ompysslad!


En sak till innan jag slutar. Är det någon som sett en svart vit, tjock semilånghårig hankatt i Skultuna? Han har vart borta i ett och ett halvt dygn och han är jordens hemmakäraste katt så börjar bli orolig. Om någon ser honom kan ni väl hojta till!

Av sofie andersson - 21 januari 2011 12:28

Trotts att Meija vägrade att somna i går fick jag ordentligt med sömn. Somnade med henne i vår säng runt nio och sen sov jag enda fram till klockan sex i morse. Va upp och gav Meija mat, bytte på henne, hängde lite tvätt och sen somnade vi om runt halv åtta och sov enda till klockan elva. Det kallar jag lyx. Både hon och jag behövde nog sova ut. För i normala fall sover hon aldrig så länge.


I dag blir det en sväng ner på stan med mamma. Ska fixa Meijas pass och hämta lite biblioteksböcker samt lämna in en. Ska även köpa lite nya boddies till Meija och ett underställ till Jonas. Tessan ska rida Dandy så har tid massa tid i dag. Planen är att jag och Meija ska sova hos mamma sen för Jonas ska i väg och åka snowboard i morgonbitti och jag ska släppa ut hästarna.


Resan till Åre blir inte av =( Massor av folk backade ur i sista stund, som vanligt. Så himmla trist men ska försöka komma upp och åka skidor ändå. Får bli en weekend eller några endagars resor till Romme. Det löser sig alltid i varje fall. Nu blir det till att göra sig i ordning och packa. Kanske hinner jag med och städa lite också, det skulle behövas. Fattar inte hur det kan bli så skitit jämt. Känns som om jag dammsuger jätte ofta men golven är alltid smuttsiga ändå, en förbannelse det där :P

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards