Fie

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av sofie andersson - 7 januari 2011 22:44

Först va kvällen riktigt mysig. Jonas åkte med Bobbo och handlade så jag hade Meija för mig själv en stund. Badade henne, gosade i soffan, lekte lite, matade och nattde. Sen kom Jonas och vi gjorde potatisgratäng, inte den bästa kanske men för att ha varit första gången och första gången jag använda ugnen i lägenheten var det helt godkänt. Efter det gick fredagskvällen utför =( Jag har fått massa gjort men känns ändå lite tråkigt att man ska behöva plugga och städa en fredagkväll. Vardagsrummet, sovrummet och köket är iaf damsuget så nu kan jag skura i morgon. Alla skoluppgifter för den här veckan är inlämnade och jag har svarat på mina kurskamraters inlägg. Har även hunnit läst igenom debattartikeln jag ska skriva mitt PM om några gånger, så ligger bra till inför nästa vecka. Ett glasvin har jag också hällt upp. Jonas sitter och spelar lol tycker han kan sluta med det och umgås med mig i stället. Skulle vara lite roligare då, men, men matchen är nog snart slut.


I morgon ska jag försöka börja på mitt PM, skura golven, städa badrum och rida lilla Dannis. Sen blir det väl massa lek med Meija. Får se vad jag hinner med. Brukar inte hinna allt jag tänkt mig eftersom jag lätt fastnar med min lilla gullunge och glömmer allt annat. Kan inte fatta hur lätt jag tappar tiden med henne är nästan som man är nyförälskad, all form av tid och rum slutar existera när man träffar personen. Så är det nästan alltid när jag är med Meija, det är lite lyxigt <3


Massa grattis till Zaidy som fyller 24 i dag. Hon blir gammal hon :P Snart bli Jonas också 24 och jag blir 22 är läskigt hur fort tiden har gått. När blev jag så här gammal?

Av sofie andersson - 7 januari 2011 15:23

I dag har vart en helt värdelös dag. Meija tyckte det va en bra idé att vakna klockan 00.00 i natt och ville inte somna om. Gav henne mat och bäddade ner henne mellan oss eftersom det brukar fungera men inte då. Någon gång mellan 01.00 och 01.30 somnade hon och då hade jag inte hunnit sovit ett dugg. Sen vaknade hon igen strax efter 05.00 jätte pigg och glad. Efter att ha fått mat, sagt hejdå till Jonas som gick upp till jobber och gosat massor med mig somnade hom äntligen om vid strax före 08.00 Behöver jag säga att jag är helt slut. I övrigt har hela dagen gått ut på att tvätta, städa och plugga. Meija är fortfarande så förkyld så vill inte ta ut henne så dagarna blir lite långtråkiga men vad ska man göra. Det är andra dagen i dag jag inte äns kommit ur mjukiskläderna, kan ju säga att man känner sig rätt lat och smått värdelös =( Nu ska jag hänga ytterliggare en tvättmaskin, sen blir det att lägga Meija så hon får sova middag och undertiden hon sover ska jag försöka plugga.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards