Fie

Alla inlägg den 10 januari 2011

BVC

Av sofie andersson - 10 januari 2011 22:39

I dag va min lilla stumpa världens snällaste. Hon vaknade först strax efter sju, käkade och somnade om strax efter åtta och sov sen till tio. Snacka om lyx! Va jätte skönt att få sova ordentligt igen. Vid ett gav vi oss av till BVC och Meija har verkligen blivit stor. Hon var 63,5 cm lång och vägde 6455 gram. Tänk vad mycket de växer när de är så här små. Hon har gått upp nästan 1 kg och växt 3 cm på bara en månad, rätt otroligt egentligen.


Efter BVC åkte vi ut till mamma och pappa. Har massor att plugga och Jonas skulle komma hem sent så behövde lite hjälp med Meija. Fick riktigt mycket gjort är klar med en fråga av tre så känns som om jag ligger bra till. Hoppas bara att jag kan hålla det här tempot men har svårt att tänka mig det. Borde hinna lämna in i tid iaf vilket känns skönt.


Meija gjorde dessutom ett jätte framsteg i dag med maten. Hon har ju ätit gröt i nästan en månad men inte riktigt fattat det där med att tugga och svälja. Vilket har resulterat i att hälften av gröten legat på hakklappen och att hon har tröttnat efter bara fyra fem skedar. I dag rammlade dock poletten ner och hon åt glatt upp hela grötskålen. Hon höll till och med i skeden själv och stoppade den i munnen, super söt <3 Jag fick en underbar film av Kattis från Meijas dop också. Var hur fin som hellst. Hon hade klippt och lagt till musik och den va så fin att jag grina :P Snacka om att man är blödig så fort något har med älskling att göra.


Dandy fick vila i dag för jag kände att jag behövde få tid till plugget. Tessan ska dessutom rida honom i morgon så får två hela pluggdagar vilket känns bra. Nu ska jag läsa lite inför nästa fråga på hemtentan och sen blir det sova.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards