Fie

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Tillbaka

Av sofie andersson - 19 maj 2013 22:50

Har haft två väldigt intensiva veckor som bjudit på massa spännande saker så som lajv, bebisar, röntgen och konstiga intyg. Detta har gjort att jag inte hunnit skrivit här men nu känner jag att jag vill ventilera lite så nu är jag tillbaka. Ska börja med att tala om att jag hade ett jätte fint lajv med massa fina och spännande inslag. Kanske ett utav de roligaste lajven jag någonsin vart på. Är jätte nöjd med det och tycker verkligen att ni som inte testat att lajva borde prova på det!

I torsdags till i fredags fick jag och Jonas ett bonusbarn hos oss. Meijas bästa kompis Pixie kom och va hos oss nästan ett dygn eftersom hennes mamma och pappa var på sjukhuset och födde en lillasyster. Det va jätte mysigt att ha Pixie hemma och tjejerna hade jätte roligt i hop, men det är aningen intensivare att ha två än en trotts att båda betedde sig exemplariskt under hela tiden. Ett stort grattis till Pixie, Jacob och Elvira till lilla Bonnie.

Förutom allt det här roliga som har inträffat har jag även haft en del "problem" eller snarare frågetecken kring min egen sjukdom. Som många redan har förstått är jag allt annat en nöjd med den läkare jag har fått hos reumatologen och nu är hon inte mera populär kan jag säga. Som jag tidigare skrivit har min läkare sagt att oddsen för att jag ska kunna gå tillbaka till mitt nuvarande arbete är mycket svårt eftersom det är fysiskt tungt och jag därför inte kommer klara det när jag har skov. Hon har även talat om att om min nuvarande medicin inte hjälper får jag lära mig leve med smärtan, så ni förstår att hon inte ligger så högt på min popularitetslista. I alla mina tidigare sjukskrivningar har det stått att det på grund av mitt tunga arbete, min smärta och bristen på för mig fungerade mediciner är mycket osäkert om jag kommer kunna komma tillbaka till min nuvarande arbetsplats. När jag öppnade sjukskrivningen jag fick förra veckan står det helt plötsligt att jag kommer kunna gå tillbaka till mitt arbete. Ni kan ju tänka er hur förvånad jag blev med tanke på att jag inte blivit ett dugg bättre, inte har mindre ont, hört något från läkaren som talar för att jag skulle kunna gå tillbaka eller fått en ändrad diagnos. Försöker ringa för att få en motivering till detta drastiska ändrande i huruvida jag kan arbeta med det jag gör eller inte eftersom det inte va många veckor sen jag sist pratade med henne och hon sa att jag inte skulle kunna gå tillbaka. Fick dock inget svar men tänkte försöka ringa i veckan igen. Dessutom har jag äntligen efter två månaders väntetid fått en kallelse till reumatologens sjukgymnast, förhoppningsvis blir det bättre efter att jag vart där. Jag har även hunnit röntga mina hände, handleder, fötter och fotleder för att se om jag har några röntgenförändringar. Ska få svaret senast på fredag men är ytterst tveksam till att jag kommer få något alls om jag inte ringer och tjatar på min läkare. Så tänkte väl börja telefon terrorisera henne i morgon så kanske jag får tag i henne på fredag ;) Det kanske inte riktigt är så svårt att få tag i henne, men nästan. Hatar alla dessa elektroniska telefonsvarare där man ska göra sju miljoner knapp tryckningar bara för att få boka en telefontid att bli uppringd på av en sjuksköterska. Dessutom är det långt ifrån alla gånger sjuksköterskan ringer upp den tid hon ska och ibland ringer hon inte alls och sen ska hon be doktorn att ringa upp, vilket hon sällan gör och har ingen ringt får man inte tag på någon utan att göra om hela processen igen. Nej nu ska jag försöka sluta att vara bitter och försöka sova i stället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards