Fie

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av sofie andersson - 23 januari 2011 23:38

Nu är det januari och jag känner att jag står och stampar på samma ställe. Normalt så brukar januari vara min planerings månad. Jag sätter upp mål, planerar in tävlingar och träningar men i år är allt annoslunda. I med att jag inte vet om Dandy kommer hålla och inte hur lång i gångsättningen kommer bli framförallt pga. att jag inte vet hur hårt jag kan träna honom samt att det är ur kasst underlag ute och jag därför inte kan konditionsträna honom ordentligt vågar jag inte sätta upp mål. Jag är otroligt målinriktad och mår därför väldigt dåligt om jag inte klarar av mina mål så vågar inte sätta upp nåra eftersom jag är rädd att jag då pressar honom för hårt. Utan mål har jag svårt att hitta motivation i ridningen vilket blir jätte jobbigt. Skulle verkligen behöva en häst till. Ingen som känner att de skulle vilja låna ut en hopphäst till mig? Behöver inte vara någon som kan gå några stora klasser men skulle så gärna vilja börja småskutta lite och komma i väg och träna lite. Eller har någon några förslag på hur man ska finna motivation utan mål? Vet inte vad jag ska göra behöver hjälp!


I går skrittade jag ut drygt 1 timme i bra tempo eftersom han gått så mycket i ridhuset. I dag red jag ca 1 timme i ridhuset och jobbade lite lösgörande. När jag började jobba loss honom kände jag att han va väldigt fast i bogarna =( Han har dessutom fruktansvärt dålig kondis. Skulle vilja sätta upp lite små hinder för att få loss honom ordentligt och kunna träna lite kondis med in  an outs men känner att han inte är tillräckligt igång för att börja hoppa än. Kan det inte komma lite mer snö eller att det smälter så jag kan få komma ut och köra galoppintervaller. Han skulle verkligen behöva det...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards