Fie

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av sofie andersson - 13 januari 2011 00:09

Dagen började inge vidare med att jag inte kunde sova. Satt uppe och pluggade till strax efter tolv och gick sedan och la mig men kunde inte sova. Va upp i flera omgångar och försökte göra något vettigt men blev inte mycket gjort. Kollade på klockan sista gången strax efter tre, efter det tog det ett bra tag innan jag kunde somna. Klockan fem vaknar Meija av Jonas väckarklocka. Jag ger henne mat och byter på henne. Precis när hon somnat om ringer Jonas klocka igen och väcker henne, igen. Sen somna hon inte om försen ca halv sju. Nio vaknade hon och ville gå upp. Jag va faktiskt inte farligt trött då men tre timmars sömn är på tok för lite.


Förmiddagen var rätt seg. Meija va jätte mammig så hade henne i knät i princip hela tiden. Sen gick det inte att gå ut för de snöade och de hade inte plogat så var omöjligt att köra barnvagn i modden. Blev lite pluggande när hon sov och försökte läsa med henne i knät men det är inte så lätt. Så blev att sitta inne tills pappa kom och hämta oss strax efter ett. Meija åkte med pappa hem och jag åkte till stallet. Red Dandy en sväng i ridhuset, blev ca 45-50 min. Han kändes fin, lite stel men med tanke på att han inte är igång är det väl inte så konstigt. Red honom på det raka hårda gummibettet eller känns mer som ett plastbett, han går iaf väldigt bra på det. Tar bra stöd på det och får fin form, testade att galoppera honom för första gången på jätte länge kändes bra det med. Är jätte kul att han är fin men i morgon ska han bara skrittas eftersom han gått i ridhuset två dagar.


Efter stallet körde pappa hem mig och Meija och sen jag kom hem har jag i princip bara pluggat. Trotts att jag ägnat otaliga timmar till plugget har jag inte alls kommit så långt som jag velat i dag. Har läst massor men bara skrivit ca 1/2 A4 så nu känner jag mig stressad. Borde egentligen lägga mig men nu är jag övertrött så funderar på att fortsätta plugga i stället. Ska iaf gå och diska lite nappflaskor och sen borsta tänderna med lite tur är jag trött efter det.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards