Fie

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av sofie andersson - 11 januari 2011 22:11

I dag åt jag lunch med mamma, Lulle, pappa och Meija på pizza hut. Lulle skulle åka tillbaka hem till London så vi hade hejdå lunch. Vi alllihopa åker dit om en månad och hälsar på så är inte så lång tid innan jag träffar honom igen. I övrigt har dagen mest bestått av plugg och gos med Meija. Pappa fixade stallet och Tessan red Dannis så jag har kunnat sitta och plugga hela eftermiddagen och kvällen. Har desvärre ingen motivation kvar alls nu men är nästan helt klar med 2 av 3 frågor så känner mig ändå ganska nöjd måste jag säga.


Tessan hade ridit Dandy på det raka silikonbettet en sväng i ridhuset. Vi har börjat rida en del på det i slutet. Det va Tessan som föreslog att vi skulle testa det och det går riktigt bra. Förut har han vart såpass het att jag behövt haft ett kulbett både ute och när jag hoppat för att han inte ska bita tag i bettet och dragit. I ridhuset har jag ridit på ett tredelat men han har vart lite väl på när man ridit på det bettet så trodde aldrig det skulle gå med ett så mjukt bett, men han trivs jätte bra med det. Nu tar han ordentligt med stöd på bettet och är inte alls krånglig. Det är Tessans så har tänkt köpa ett eget likadant så jag slipper slita på hennes, de är trotts allt ganska så dyra. Hon hade även provat att galoppera lite, kan knappt bärga mig tills det att jag får galoppera honom i morgon, va rätt länge sen han var fresch så har inte galopperat på evigheter. Alla måste hålla tummarna för att han får frotsätta må bra. Vill så gärna tävla och hoppa igen och jag tror verkligen han också vill det.


Nu måste jag tillbaka och plugga så att jag kommer i säng lite tidigare än i går. Satt uppe till ett och läste, det blir så tufft att gå upp med Meija efter så lite sömn.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards