Fie

Alla inlägg under maj 2010

Av sofie andersson - 31 maj 2010 22:55

Då har jag äntligen gått in i vecka 26. Är i 25+1 i dag vilket betyder att det bara är knappt 15 veckorkvar till BF =) Väger någonstans runt 64 kg och har ett midjemått på ca 92 cm. Va till barnmorskan för en vecka sen och då mätte livmodern 22 cm och bebisens hjärta slog ca 150 slag/min så allt va bra med den <3 Jag hade dock dåliga blodvärden bl.a för låg järnhalt men har börjat ätit tabletter nu så blir nog bättre snart. I morgon ska vi på första träffen med föräldragruppen, ska bli jätte läskigt. Nu börjar det verkligen kännas att jag ska bli mamma!

Av sofie andersson - 6 maj 2010 22:21

Nu händer det mycket på en gång både bra och dåliga saker. Är mitt uppe i en hemtenta vilket gör att jag känner mig en aning stressad för att jag inte kommit så långt som jag önskat. Dessutom närmar sig lajvet med stormsteg och jag har som vanligt inte läget under kontroll och hinner inte fixa något försen hemtentan är klar. Dessutom har min mobil vart med om en liten olycka vilket resulterat i att jag inte ser något på displayen. Sen är Dandy  sämre också vilket gör att jag känner mig otroligt maktlös. Ska ringa till vetrinären i morgon och höra hur vi ska göra med honom. Känns hur som helst inge bra alls, kan inte tänka mig att vara utan honom.


Det finns dock några ljuspunter i tillvaron. Min lilla bebis har börjat sparka riktigt ordentligt nu vilket känns jätte bra =) Det är mycket tydligare en förut så det är nog inge större fel på henne efter olyckan i varje fall. Varje dag för mig dessutom närmare första gången jag får träffa den som döljer sig där inne och jag längtar verkligen. Sen blir det ju som sagt lajv snart. Det ska bli jätte kul att träffa alla och komma i väg en stund. Nu måste jag dock återgå till tentan så den blir klar någon gång.

Av sofie andersson - 2 maj 2010 23:16

Då har jag gått 21 hela veckor av min graviditet befinner mig med andra ord i 22+0. När Malin hade gått halva tiden syndes det knappt att hon var gravid men det gör det på mig. Har i dag ett midjemått på ca 89 cm och väger runt 63-64 kg. I vecka 18 + 5 hade jag ett midjemått på 82 cm och en vikt på ca 60-61 kg är med andra ord en ganska drastisk ökning på lite drygt tre veckor. För att inte tala om hur mycket jag har ökat sen innan graviditeten. Hade ett midjemått på ca 67 och vägde ca 54 kg. Tror att den här viktuppgången är särskilt hälsosam ska prata med barnmorskan. Känner mig iaf väldigt tung och klumpig just nu.

Av sofie andersson - 2 maj 2010 01:23

Nu har jag dragit på mig ett ridförbud under resten av graviditeten. Kommer bli grymt uttråkad men vill ju inte skada barnet. Har redan dåligt samvete för i går, va tur att det gick så bra som det gick. Hade kunnat gått riktigt illa och då hade jag aldrig förlåtit mig själv. Va ute och skrittade på Dandy i går när han fick för sig att busa lite. Efter några båcksprång och några kickar åkte jag av. Gick bra med mig men fick ont i nedredelen av magen så ringde sjukvårdsupplysningen för att höra om barnet. Blev direkt skickad dit så jag, Jossa och Jonas tillbringade eftermiddagen och kvällen där. Tur att de höll mig sällskap annars vet jag inte vad jag gjort. De såg inga fel på bebisen men jag måste ta det lite lugnt till nästa kontroll som är om en vecka och jag får inte rida mer under graviditeten. Så nu är det bara att gilla läget och hoppas att allt ser bra ut på nästa ultraljud.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards