Fie

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

2014

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund efter drygt tio år tillsammans. Dotterns mus fick avlivas. Ytterligare en av mina bästa vänner flyttade från stan. Min sommar var en känslo- och hälsomässig bergochdalbana som höll på att kosta mig min sambo och livskamrat. Jag kraschade illa med hästen som hade sönder sitt knä och fortfarande är konvalescent. Som avslut fick jag ta bort min ena katt på julafton. Detta är ett urval av den personliga skit som inträffat i mitt liv 2014. Året bidrog även till en hel del besvikelser som inte rörde mig och min familj direkt men samhället och alla som bor i Sverige. Valet var enligt mig en total katastrof. All den smutskastning som skedde under valkampanjen. Otäcka nidbilder, personliga påhopp och hat följde hela kampanjen och gjorde att jag tappade mycket av min tro på människors godhet. Att så stor andel av de svenska medborgarna valde att rösta på SD. De övriga politiska partiernas oförmåga att kunna bemöta Sds politik. Kaoset som rått sen regeringsskiftet och den barnsliga attityden som de flesta politikerna hållits med. Sen har vi alla människor som i media, sociala medier och i andra forum haft en dålig attityd, vart elaka och hoppat på varandra. Jag har aldrig tidigare vart med om att vuxna människor bettet sig illa på så många nivåer som i år. Detta är några av de saker som bidragit till att 2014 vart ett sorgligt och dåligt år.


Självfallet har det dock funnits ljuspunkter. Jag har lärt mig en hel del om mig själv och vågat vart ärlig med mitt mående jämte mot andra. De flesta av mina vänner har vart helt underbara, förstående och ställt upp helhjärtat. Min familj har som vanligt funnits bredvid mig och stöttat mig genom allt. Jag och J hittade tillbaka och har lärt oss förstå varandra på ett helt nytt sätt. M har utvecklats och lärt sig massor med nya saker vilket är oerhört häftigt att få vara en del av. Jag fick äran att vara gudmor åt världens finaste Simon. Vi fick en ny familjemedlem i Lilo som gett mig massor av mys och glädje. Jag har vart på två jätte fina resor en med min familj och en med mina tjejer. Ett stort antal jätte bra lajv där sommarens KIR var höjdpunkten. Så en hel del bra saker har 2014 också fört med sig.


Inför 2015 hoppas jag på en förbättrad attityd och ett bättre tålamod oss människor emellan. Att slippa se kränkande texter och personliga påhopp på sociala medier. Att vi får ett mer solidariskt samhälle och ett stabilare politiskt läge i Sverige. Jag hoppas även på att mina nära och kära får vara friska och att min stackars Tesoro blir frisk och kan ridas igen. Men mest av allt att allt går bra och att Meija kommer trivas med alla förändringar som kommer ske under 2015.


Ett gott nytt år på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Av sofie andersson - 12 december 2013 00:12

Sent på kvällen den 9 december somnade min gammelfarmor Iris in. Den 29 december skulle hon ha fyllt 95. Det känns konstigt att min sista släktingen ur den generationen nu är borta. Förutom att en jätte fin människa lämnat jorden så har ett band av m...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards