Fie

Alla inlägg under april 2010

Av sofie andersson - 30 april 2010 00:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 29 april 2010 00:48

Nu har över halvatiden på min graviditet gått vilket känns jätte skönt. Känner mig redan nu stor och otymplig sen är jag jätte nyfiken på vad det är för liten typ som finns i min mage. Vill ju träffa den nu på en gång ;) Alltid lika otålig ni vet. Har vart och kollat på en lägenhet i dag, den va rätt så schysst faktiskt och passar min plånbok. Ska be mamma följa med och kika på den så får hon säga vad hon tycker också. Har ju ingen jätte panik att hitta någon men skulle va skönt att få det klart innan bebisen kommer. Det får vi dock se om jag hinner. Sen blev det en sväng förbi Jossa för att prova min nya lajvklänning som hon sytt åt mig. Den va jätte fin och satt bra. En riktig medeltida gravidklänning =) Tur att jag har henne! Efter Jossa blev det en sväng till Anna för att dricka te och snacka skit. Annas mamma hade stickat vantar, mössa och tossor åt min bebis. Hon hade gjort ett sätt med rosa och höll nu på med blåa. Blev så himmla rörd! De va jätte små och söta. Tusen tack  <3


Tänkte att det kanske börjar bli dags att dokumentera min graviditet så ska försöka väga mig, ta mått och fotografera under veckan. Kan va kul att se hur jag växer. Känner mig som sagt väldigt stor och har massa mage. Tror att jag har gått  upp en hel del men är inte riktogt säker på vad jag hade för vikt innan jag blev gravid. Nu blir det natti, natti.

Av sofie andersson - 25 april 2010 23:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 23 april 2010 23:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 21 april 2010 23:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 21 april 2010 00:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 19 april 2010 23:49

Känner mig stressad trotts att det bara är måndag. Har ett pm att skriva, en seminarieuppgift, en komentar till någon annans uppgift samt tre föreläsningar den här veckan. Dessutom skulle jag behöva börja på min lajvutrustning så att den blir klar och i helgen ska jag till hamre och se på tävlingarna där. Känner mig dessutom väldigt trött och öm i kroppen utan att egentligen veta varför. Däremot är jag mycket piggare än vanligt, det beror nog på vädret =) Älskar solen.I dag va jag först ute på en långpromenad med Elliot och njöt av solen och sen skrittade jag, Dandy och Elliot ut och njöt av den igen. Känns verkligen skönt att den kikar fram och att snön äntligen har smält. Blir lycklig av våren <3

Av sofie andersson - 18 april 2010 00:54

Dagen började rätt bra men på kvällen fick Lulle damp. Han blir jätte lätt arg just nu så det är väldigt svårt att vara runt honom. Han blev iaf as sur för ingenting och hans dåliga humör smittade av sig. Så nu har både pappa och Lukas skrikit på mig och jag har blivit förbannad och skrikit tillbaka. Är så jävla kul att bo hemma! Eller kanske inte. Har börjat leta lägenhet igen för jag pallar inte att alltid tassa på tå runt dem. Så nu är jag förbannad och vill härifrån. Som tur va har jag älskade Sigrid. Hon är bäst på att trösta, få en att skratta och ge närhet. När jag går någonstans följer hon efter, när jag gråter kommer hon och kelar, när jag är arg gör hon massa knäppis grejer så jag skrattar.  Hon är bättre än alla lyckopiller i världen <3 Kan inte beskriva med ord hur tacksam jag är över att hon finns.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards