Fie

Alla inlägg under april 2009

Av sofie andersson - 22 april 2009 21:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 21 april 2009 22:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 18 april 2009 23:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 16 april 2009 20:49

Sitter och ser på efterlyst och de pratar om vargar. Några idioter till jägare har preparerat korvbitar, kötbullar och kadaver med cyanid och lämnat ute i skogarna i Dalarna för att få död på vargar i området. Detta har inte lätt till att bara vargar dött utan även fåglar och andra djur. Vilka idioter gör sånt här? Hur kan man finna glädje i att förgifta djur så att de går en plågsam död till mötes? Vad händer den dagen en hund eller änu värre ett litet barn får i sig dessa förgiftade köttstycken? Kommer dessa idioter till människor då lämna in sig själva för mordet på ett litet barn? Vad är det för allvarligt fel på människor?


Jag är som de flesta vet vegitarian men har aldrig satt mig emot hederlig jakt då jag anser att det är det bästa sättat att producera kött. Djuren har levt ett naturligt liv och går en snabb död till mötes. Däremot kan jag inte acceptera mord på djur vilket det här är. Köttet blir oanvändbart och är därför bara ett onödigt dödande. Hur kan en människa med gott samvete döda vackra rovdjur som dessutom är skyddade och en viktig del i vårt ekosystem på detta brutala och elaka vis? Jag tål inte tjuvjakt och framförallt inte på detta oansvariga och högst motbjudande sätt. Vad är ni för idioter? Jag skämms över att tillhöra rasen människa när jag hör om dessa idioter. Jag blir så jävla förbannad! Hoppas att ni älskar er själva brutalt för det ni gör, för det gör ingen annan!


Många rosor till hederliga jägare som sköter jakten på ett snyggt och bra sätt. Ni ger människor möjlighet att äta kött som inte är plågat och har fått växt upp i sin naturliga miljö och faktiskt ha ett liv.

Av sofie andersson - 13 april 2009 19:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 12 april 2009 22:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 11 april 2009 14:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sofie andersson - 4 april 2009 20:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards