Fie

Alla inlägg under augusti 2010

Av sofie andersson - 22 augusti 2010 17:47

20 dagar kvar till BF i dag. Känns fortfarande som att mitt tillstånd är permanent. Har svårt att tänka mig en förlossning och att det faktiskt kommer en bebis ;) Har vart fullt upp hela veckan med lägenheten samt vetrinärbesök och rehab med Elliot. Dessutom, har jag mått illa och känt mig väldigt trött vilket gör att det är svårt att hålla uppe humöret. Trotts detta kommer vi ändå frammåt med lägenheten och jag börjar se resultat, vilket är jätte skönt. Jag är fortfaande högst tveksam till att vi kommer bli klara innan förlossningen men det kanske inte är jätte mycket kvar. Nu blir det packa och sen en sväng till stallet. Förhoppningsvis kan jag gå och lägga mig efter det.

Av sofie andersson - 14 augusti 2010 20:26

Fyra veckor kvar till BF i dag då. Känner mig stor och tjock samt svettas som en gris i värmen. Jobbade med lägenheten i dag och det rann bokstavligen om mig, känns halv mysigt. Men med 20 kg extra att bära på och 27 grader varmt kan man väl inte räkna med annat. Har haft ont i magen även i dag, är tredje eller fjärde dagen nu så hoppas på att hon börjat fixera sig. Läste någonstans att det va vandligt med smärtor i nedredelen av magen just när de höll på att lägga sig till rätta. Så nu hoppas jag att det är det hon håller på med där inne.


Dandy lyckades dra av sig en sko igen. Va andra skon på två veckor, blir less. Dels är han väldigt ömfotad så han blir halt så fort han tappar en sko vilket gör att han inte kan ridas och inte kan gå ut. I med att han är en häst med lite temprament blir han tokig när han står på box och är inte alls rolig att ha att göra med. Så hoppas för allt i världen att Uffe kan komma och slå på den i morgon.


I morgon är det min babyshower. Har aldrig varit på en så ska bli kul att se vad tjejerna hittat på för något. Har bara sett en sån på sex and the city men har svårt att tro att min egen kommer se ut så men ska bli jätte spännande =)

Av sofie andersson - 11 augusti 2010 15:35

Det är knappast någon nyhet för er som känner mig att jag är en aning olycksdrabbad :P Har en tendens att göra illa mig på allt. Började i måndags med att huden på min mage bokstavligen sprack. Vet ju att man kan få bristningar men de översta hudlagret ska inte spricka men på mig gjorde det de. Det såg ungefär ut som om någon slagit hål på mig med en liten piska eller nått sånt. Ont gjorde det och sen blödde det också =( Visade det för barnmorskan i går och hon hade aldrig sett eller hört om det förut. Hon gav mig någon olja som skulle vara bra mot normala bristningar och sa att jag skulle testa den. Vilket jag gjorde i går kväll men den va mest läskig. Man blev hal som en ål av den och den luktade typ kockos. Hatar när man blir kladdig och oljig men tänkte att det va värt det om den skulle fungera men tror ni inte att huden på mitt ena bröst sprack i natt då! Så nu har jag äckliga sår både på bröst och magen och det svider något förbannat. Sen lyckades jag dessutom göra illa min fot i dag. Vet inte riktigt vad som  hände men tror att någon närv sitter i kläm för varje gång jag sätter ner den gör det svin ont och strålar upp i vaden. Eftersom jag inte riktigt kan gå på foten tänkte jag att jag kunde ju pyssla lite med mig själv i dag i stället. I med min jätte mage har jag inte kunnat raka underlivet på ett tag men tänkte jag skulle ge mig på det i dag när jag hade massa tid. Så med en spegel och epilatorn i högsta hugg gav jag mig på det. Om någon annan som är höggravid skulle komma på den tanken, gör det inte! Jag hade svårt att både se och komma åt för min jätte mage och va tydligen lite torr i ljumsken vilket jag inte såg. Detta ledde till att epilatorn fick tag i lite torr hud i ljumsken och slet av den. Blödde som satan och när jag ryckte till skar jag mig i handen på spegeln. Så nu är jag i princip plåstrad överallt, mage, tutte, ljumske och hand samt att jag haltar. Men rakad blev jag :P Jonas kommer väl tro att jag blivit överkörd av en buss eller något när han kommer hem. 


Va som tidigare nämndes hos BM i går. Allt såg bra ut. Min lilla bebis ligger ganska långt ner men är inte helt fixerad. Livmodern mäter 34 cm nu och jag har normalt blodtryck och hon har ett hjärtljud på ca 135. Nu väntar jag bara på svaren från provtagningen så jag vet hur mina järnvärden är. I dag är det dessutom exakt 1 månad kvar till BF =) Snart kikar hon förhoppningsvis ut. Nu ska jag till stallet och sen slipa i lägenheten så får vi se hur ånga skador jag har när jag kommer därifrån :P

Av sofie andersson - 9 augusti 2010 20:06

Då har man gått in i v.36 På onsdag är det precis en månad till BF. Känns skönt att det börjar närma sig. Är otroligt trött numera och sover väldigt oroligt men det är väl någon form av förberedelse inför att bli småbarns mamma. Skulle dock behöva få sova för kroppen påfrestas fruktansvärt av all extra tygnd. Så att bli riktigt utvilad skulle i nuläget kännas som en dröm.


Köpte en soffa i går =) Är jätte nöjd. Den va jätte fin och jag fick den fruktansvärt billigt av Kattis mamma. Läghenheten börjar dessutom bli klar även om den fortfarande ser ofärdig ut. Kanske kommer det mesta fixat sig innan bebisen kommer, kan ju iaf hoppas. I övrigt är jag så ridsugen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vill rida och framförallt hoppa igen. Ska bli så himmla roligt att få komma i gång på riktigt!

Av sofie andersson - 6 augusti 2010 23:28

Nu är det lite drygt en månad kvar till BF. 5 veckor och 1dag om hon kommer som beräknat. Det är fullfart med att fixa lägenheten. Alla tapeter kom i dag och jag köpte färg till bebisrummet. I morgon ska det slipas och sen städas om det hinns med, annars städar vi på söndag. Kommande vecka blir det målning av tak, dörrkarmar, dörrar, lister och förhoppningsvis barnrummet. Börjar känna att läget är lite mer unnder kontroll.


I övrigt börjar medeltidsveckan på Gotland på söndag, skulle ha varit där egentligen. Gav dock bort min sovplats när jag insåg att jag skulle va höggravid nu. Vet att jag inte skulle orka med en hel vecka där i nu läget och jag skulle nog inte tycka att det va så kul när alla festade och jag inte men känner mig ändå vemodig. Vi hade så kul förra året och vill så gärna vara där, men får skjuta på det till nästa år. Eller kanske inte kan komma i väg då heller med tanke på att jag har ett småbarn då. Det får bli när det blir helt enkelt och tills dess får jag leva på minnena från förra året =(

Av sofie andersson - 1 augusti 2010 23:01

Mindre än sex veckor kvar till BF. Hoppas bebis kommer lite tidigare. Har förbannat ont i kroppen just nu. Är för tung för vad mina leder klarar av, vilket gör att jag har fruktansvärt ont i knän, handleder, vrister, höfter och fingrar. Sen har jag dragit på mig massa vatten som gjort att jag svullnar, men snart slipper jag alla extra kilon. Min bebis är iaf inte för liten så det känns underbart. Kollade den på tillväxt ultraljud i torsdags och då visade det sig att hon vägde 2400 gram vilket är helt normalt så det kändes super skönt, va så himla orolig ett tag. Nu känns dock allt betydligt lättare när man vet att hon mår bra.


I övrigt sliter vi för fullt i lägenheten, nästan alla tapeter är nere nu tar de sista i morgon. Sen står spackling av hall och vardagsrum på agendan. Ska även försöka hinna med att innhandla det sista till bebisen i veckan. Sen måste en hel del bebisgrejer tvättas. Fick massor av Malin i går när jag va där och firade Theodor och Oliver så nu blir det att gå igenom och tvätta det som behövs. Känns iaf att det börjar närma sig nu <3

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards