Fie

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av sofie andersson - 17 januari 2011 23:55

Var på föräldragrupp i dag för första gången. Tänkte att jag skulle gå dit för Meijas skull för att hon ska få träffa lite andra barn. Kan säga att jag var nervös när jag gick dit, trodde att alla skulle vara runt 30 och är av någon annledning rädd för att folk ska se ner på mig eftersom jag fick barn så ugnt. När jag kom dit va det ungefär som jag trodde. Alla va ca 30 pluss minus ett par år, det jag dock inte hade förväntat mig var att Meija var äldst och det nästäldsta barnet var hälften så gammal som henne. Så Meija uppskattade det inte alls utan blev jätte rastlös och uttråkad. Alla de andra barnen sov och trotts att jag hade med mig massa leksaker och det fanns massa leksaker där blev två timmar på tok för långt för långt för både henne och mig. Till råga på allt fanns det bara en tjej till i gruppen, alla andra bebisar var pojkar, och gissa vad hon hette. Meija så klart, jätte kul! Usch nej va inge roligt men skulle verkligen behöva någon mammakompis så att Meija kan få en kompis. Finns det någon i Västerås området i min ålder som har ett barn mellan ca 4 och 6 månader kan ni gärna få hojta till. Nu blir det sängen.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards