Fie

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av sofie andersson - 9 januari 2011 23:10

Har jätte mycket kommande veckan i skolan men det går inte alls bra att plugga, motivationen är nere på noll. Jag vet att det är min sista vecka innan uppehållet men det räcker inte som motivation. Måste skärpa mig för annars kommer det sluta med att jag får sitta dygnet runt i helgen och det vill jag inte.


I övrigt har det vart en bra dag. Jag fick lite sovmorgon eller ja matade Meija vi sex eller något sådant men när hon vakna igen vid åtta gick Jonas upp med henne så jag kunde sova. Det var jag fruktansvärt tacksam för, är så fruktansvärt trött. Efter att ha sovit ända fram till tio blev det storstädning av badrummet samt tvätta och fixa disk. Kanske inte jätte kul men va skönt att jag han med det i dag så slipper jag fixa det i morgon.


Blev en sväng till stallet med mamma också. Red ut ca 50 min i skogen på Dannis medan mamma fixade stallet. Han va pigg och glad men blev mest skritt eftersom dte va så dåligt underlag ute. Snön har blivit så tung nu när det börjat töa och hästarna kliver rakt igenom den och fastnar nästan. Det gick bra iaf trotts dåligt underlag och kolmörker :P Tur att Dannis är så snäll. Jag hoppas verkligen att han håller nu skulle vara så roligt om vi kunde få tävla tillsammans ett par år till.


I morgon blir det att gå till BVC, plugga och stallet. Min bror och pappa lovade att leka med Meija någon timma hemma hos dem så jag kunde sitta där och plugga om jag behövde. Vi får se om jag orkar köra ut dit. Va jätte snällt att de erbjöd sig men är nästan en timmes bilväg fram och tillbaka så vet inte om jag orkar. Nu blir det ringa Kattis och sen läsa igenom artikeln jag skriver PM om en gång till.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards