Fie

Alla inlägg den 21 november 2010

Av sofie andersson - 21 november 2010 22:23

Äntligen har jag fått in hemtentan. Blev klar med den runt fyra i dag så nu är den inskickad och jag behöver inte längre bry mig om den. Jag hoppas bara att det har gått bra. Är inte orolig för att jag inte ska bli godkänd men skulle va kul att få ett VG på den. så nu håller vi tummarna allesammans =)


Har hoppat på Dandy i dag för första gången efter det att jag födde Meija. Hoppa och hoppa kanske var att ta i men körde in and outs så blev ju iaf några små hinder. Kändes iaf väldigt bra. Trodde jag skulle vara betydligt mer ringrostig än vad jag var men det kändes inte alls att jag inte hade hoppat på länge. Inte äns när han blev riktigt het på slutet blev jag det minsta osäker =) Sitter väl i ryggmärgen kan jag tänka mig. På söndag om en vecka tänkte jag va med på min första hoppträning för Louise Halén, är bara att hoppas på att han inte blir allt för het.


I veckan som kommer har jag nästan inget plugg men många hästar att rida. Min moster ska ta hand om Lois och Karins hästar eftersom de åker till Egypten så jag har lovat att hjälpa henne. Tar med mig Dandy och ställer honom där från och med tisdag eller onsdag. Så kommer väl rida tre hästar om dagen eller något sådant. Ska bli jätte kul men kommer nog få en hel del träningsverk eftersom det va länge sen jag red fler än en häst om dagen. Meija följer självfallet också med till moster så hon kommer få vara med i stallet en hel del. Är bra att hon får vara ute mycket och eftersom vi är två kan en vara på marken med henne hela tiden så kommer nog bli super. Nu blir det en sväng in i duschen och sen sova.

Av sofie andersson - 21 november 2010 01:15

Känner mig allmänt nedstämd. Vet egentligen inte varför, eller jo känner mig ensam och lite bortglömd. Jag har Jonas och Zaidy har nyss vart här vilket var jätte mysigt men nu har hon gått och jag blir liten och ensam igen. Sen jag har fått barn har mitt sociala liv i prinsip försvunnit. Mycket har att göra med att Jossa och Kattis har flyttat samt att Mova befinner sig i Thailand men jag hade så många fler vänner men de hör inte av sig längre =( Alla utgår från att jag inte har tid att umgås med dem eftersom jag har Meija. Visst ligger en del på mig eftersom jag sällan hör av mig till dem men skulle vara så kul att bli tillfrågan om jag ville med på något. Den enda jag egentligen har kickade ett hört av mig till är Jesper men han svarar aldrig på mina sms. Senast på hans födelsedag men han orkade inte äns med att svara... Det va dålig stil tycker jag, blir besviken. Det känns helt enkelt inte som om jag har så mycket kvar här längre. Fast det är inte heller helt sant. Mamma är kvar här och hästen men Dandy kan följa med om jag väljer att flytta. Det enda som håller mig kvar just nu är Jonas. För att han ska ha en bra relation med Meija. Det är klart att han ska ha det men när ska jag få bli lycklig då? Det kommer aldrig bli han och jag som ett par och även om han är en jätte bra vän till mig så vet jag inte om det räcker för att jag ska bli nöjd. Just i kväll längtar jag hem till Uppsala så fruktansvärt. Där har jag alltid Daniel. Sen Nicke och både andra Niklas och Max har flyttat dit. Skulle så gärna också vilja va där. Dessutom skulle jag där ha en möjlighet att plugga till socionom, vilket är det jag vill bli men allt detta får jag sätta åt sidan. Klart jag gör det för Meijas skull, men jag känner mig så olycklig just i dag. Varför ska det vara så svårt? Varför är jag tvungen att va olycklig för att Jonas ska va lycklig? Jonas har absolut inte bett mig att stanna här men jag vill inte ta hans dotter ifrån honom. Vill att de ska ha en bra relation.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards