Fie

Alla inlägg den 15 november 2010

Av sofie andersson - 15 november 2010 19:51

Va och lunchfodrade hästarna i dag och det var inte roligt kan jag lova! Det öste ner snöblandatregn och blåste. Jag var helt genomblöt efter fem minuter och alla hästarna ville gå in. Tyckte jätte synd om dem när jag lämna kvar dem i hagarna. Kände iaf på Dandy och Amor så de inte hade regnat igenom täckena innan jag åkte därifrån, klockan va ca halv två. Vid halv fem ringer Tessan då hade hon tagit in dem och båda hade vart blöta rätt igenom. Så de va kalla när de kom in stackrarna. Jädra skit väder!


Förutom att regnet bara öser ner så är jag dessutom totalt dränkt i plugg. Har skrivit klart en seminarieuppgift och skickan in i dag samt komenterat en kurskamrats uppgift. Måste skriva en till komentar i dag men han inte göra det innan Meija skulle läggas. Nu sover hon så snart måste jag ta tag i den sista komentaren. Förutom det har jag en hemtenta som ska in den 21/11 fick den i dag och den verkade riktigt svår =( Vet inte hur jag ska hinna få ihop det riktigt men det löser sig väl. Har ett par läkarbesök till den här veckan, sen stallet och ridningen och Meija förståss. Dessutom ser de fortfarande förjävligt ut här, men får försöka städa i morgon om det hinns med. Måste även ta tag i dopet och skicka ut inbjudningar sen skulle jag behöva laga hästtäcken. Får bara försöka bocka av listan men kommer bli en tuff vecka.

Av sofie andersson - 15 november 2010 14:17

I dag åkte jag och Meija till Oxbackens vårdcentral för att jag skulle på efterkontroll, tydligen något man gör efter att man fött barn. Jag trodde man skulle gå igenom en gynundersökning och kolla så att allt va läkt och så, men det fick inte jag göra. Träffade en jätte snäll men något förvirrad gammal barnmorska eftersom min egen inte hade tid försen om flera veckor. I början ställde hon liute frågor och berättade att vi skulle ta blodtryck och bestämma preventivmedel. Här kommer ett kort återberättelse a vårt samtal.

BM: Ammar du fortfarande?

S: Nej, hon tog aldrig så jag pumpade ut några veckor men sen slutade jag få mjölk.

BM: Okej, har du fått tillbaka din mens än?

S: Nej

BM: Har du haft oskyddat samlag.

S: Nej

BM: Har du haft samlag?

S: Ja

BM: Är du säker på att du inte är gravid?

Här började paniken stiga. Inte kunde jag väl ara gravid? Jag har ju inte haft oskyddat sex men det hade jag iofs inte med Meija heller. Jag fick iaf ta ett graviditetstest och medan vi väntade på det höll jag på att gå under av ren panik. Jag vill säkert ha ett till barn någon gång i framtiden men inte nu. Jag skulle inte ha en chans att hålla på med hästarna då, Jonas vill inte ha ett och jag vill utsätta min kropp för påfrästningarna av en graviditet igen så här kort efter. Tack och lov visade det negativt. Vi bestämde att jag skulle stoppa i en ny p-stav och hade jag inte fått min mens om två veckor när jag ska stoppa i den skulle jag få testa mig igen. Sen gick jag därifrån. Blev alltså ingen gynundersökning, hon tog inget blodtryck och frågade inget om e. babyblues. Är det så här en efterkontroll brukar gå till?

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards