Fie

Alla inlägg den 17 november 2010

Av sofie andersson - 17 november 2010 21:48

I dag har det i princip bara blivit massa plugg. Meija har vart super duktig och lekt för sig själv nästan hela dagen så jag har kunnat plugga. Hon har nyligen upptäckt sina egna händer så hon kan ligga i timmar och röra på dem och titta på dem helt fashinerat :P Hur söt som hellst. Kom faktiskt ganska långt med pluggande vilket känns jätte skönt. Är klar med första frågan och skrivit ungefär halva svaret på fråga två. Är totalt fem frågor och jag har till på söndag på mig. Det kan nog gå vägen, framförallt om Meija är lika duktig som i dag. Det enda stora avbrottet jag gjorde i pluggandet var när vi var ute på promenad. Det va jätte vackert med all frost och det va lite kyligt men jag gick rätt fort så hann aldrig börja frysa. Blev tyvärr inte så långt, vi var bara ute ca en halvtimme, eftersom jag kände mig lite stressad av plugget.


I dag var också min enda hästfria dag den här veckan. Mamma mockade och Emelie tömkörde Dandy. Han hade vart lite stel vänsterbak i början men hade släppt rätt fort och efter det hade han vart jätte mjuk och fin. Tror att jag kanske överansträngt honom lite i går vilket var annledningen till att han va lite stel i dag så det blir en skrittdag i morgon. Han kan inte stå eftersom han blir stel då men en dag i veckan brukar jag skritta honom antingen uppsuttet eller förhand. I helgen sen ska jag rida in and outs för första gången sen han blev skadad. Ska bli jätte kul att äntligen kunna börja använda sig av lite bommar och små hinder igen. Målet är att vi ska åka på hoppträningen för Louise Halén om två veckor och om det går bra komma igång ordentligt igen. Hoppas på att kunna tävla nästa sässong igen.


Nu kallar plikten =( Måste hänga och plocka in tvätt, sätta på en diskmaskin, plugga lite till och duscha innan jag kan gå och lägga mig. Kommer väl komma i säng lagom till att jag ska upp igen :P

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards