Fie

Alla inlägg den 16 november 2010

Av sofie andersson - 16 november 2010 22:52

Då var man äntligen klar för dagen och har krypit ner i sängen. Meija ligger brevid mig men vägrar att somna. I vanliga fall brukar hon vara jätte duktig och sova från åtta men i kväll vaknade hon lagom till att desperat housewifes började och har fortfarande inte somnat om =(


I dag har det varit ett fullspäckat schema. Vi klev upp vid halv nio och vid elva skulle vi åka till stallet men när vi kom ut till bilrn var alla rutor täckta med ett tjockt lager frost. Tog drygt tjugo min att skrapa dem fast att jag slog på värmen i bilen det första jag gjorde. Kom iaf i väg till stallet även om vi blev något sena. Lunchfodrade hästarna vid strax innan tolv och åkte sen hem till pappa och åt lunch. Sen blev det att åka tillbaka till stallet och rida. Pappa mockade och gjorde mat medan jag värmde upp Dandy. Började med att skritta ut en sväng för att vi skulle få vara ute lite grann i det fina vädret. Går tyvärr inte att göra något annat än att skritta utomhus just nu eftersom det är stenhårt i marken. Sen gick vi in i ridhuset för att konditionsträna. Började med att trava fram honom och hade inte tänkt ställa några större krav på honom men så fort jag tog i tygeln blev han jätte fin. Var super mjuk och fick ett riktigt bra steg, så blev att jag red lite längre innan jag började med konditionsträningen än vad jag tänkt. Fick berkligen en super känsla och han bar sig helt själv i både traven och galoppen. Han orkade till och med samla sig riktigt ordentligt i galopparbetet. Så här bra har han inte känts sen innan jag slutade rida under graviditeten. Mycket är nog Tessans förtjänst eftersom hon hjälpt mig att hålla i gång honom, massa tack! Efter att jag ridit lite lösgörande och samlingar kom pappa in för att hjälpa mig. Vi la en bom i mitten av ridhuset så att man red över den mot långsidan. Jag galopperade i friskt tempo på en åttvolt över bommen i två minuter och skrittade därefter en minut på lång tygel. Detta upprepade vi fyra gånger så det totalt blev 12 minuter varav 8 i galopp. Han var riktigt trött sista gakopp perioden men skötte sig i övrigt riktigt bra. Hade massor av frammåtbjudning och va väldigt balanserad trotts att vi höll ett högt tempo. Efter det la jag ner honom i trav och han blev jätte lugn och fin. Skrittade sen av honom ute. Red runt 1 timme totalt.


När stallet va klart åkte jag hem till pappa igen för att plugga. Han och Meija lekte under tiden så jag fick lugn och ro, men kom ändå inte lika långt med plugget som jag hoppats. Får försöka hinna mer i morgon. Ska inte till stallet eftersom Dandy ska tömköra,s så mamma fixar allt, så förhoppningsvis hinner jag sitta ner ordentligt. Nu har Meija somnat och jag tror jag ska göra det samma.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards