Fie

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Skit hagar!

Av sofie andersson - 27 februari 2011 23:13

Nu är jag så förbannat trött på den här äckliga vintern, de jävla skithagarna i stallet och min olycksfågel till häst så jag kan spy. Som ni vet har jag haft fruktansvärda problem med Dandy sista veckorna. Han gör illa sig och kliver ut ur hagen konstant. Annledningen är att han har tråkigt i hagen och att elen inte fungerar. Jag har försökt allt! Lagt in kvistar, granar, hö, ensilgae, spänt tråden hårdare, bytt handtag, lappat och lagat staket men inget hjälper! I dag när jag kom ut till hagen för att hämta honom satt han fast i staketet och hade lyckats slita av undertråden på hela ena långsidan, mer eller mindre vält två stolpar och haft av övertråden på andra långsidan. Tack och lov var han oskadd men hagen är helt massakerad. Skulle behöva slå i två nya stolpar och sätta gelt ny eltråd runt hela hagen, men vår hage är stor så det är inget man klarar på en timme. Pratar med stallägaren för säkert tjugonde gången på två veckor om att jag måste få en annan hage. Han säger att det inte finns någon och att han inte kan göra någon ny eller fixa strömmen fören vintern är slut. Det finns en tom hage på framsidan med trästaket och jag frgar om den. Där får Dandy inte gå eftersom han är rädd att han ska förstöra den. Så nu har jag och Tessan inte längre någon hage, kul! Han skulle visserligen försöka lappa ihop våran mebn det är typ femte gången han gör det på en vecka så det lär inte hålla. Kul att jag betalar 2300 kr i månaden i stallhyra och jag har inte äns en hage till min häst. Fattar att han har svårt att göra en ny hage nu mitt i vintern men varför gjorde han inte i ordning hagarna ordentligt i sommras? Dessutom tycker jag att det är taskigt att våra hästar ska behöva stå inne fast det finns en tom hage bara för att han inte vill att de ska tugga på trästaketet. Känner mig fruktansvärt upprörd över det här! Vet inte vad jag ska göra? Är enda alternativet att helt enkelt byta stall och det fort som sjutton? Då behöver jag i princip en stallplats i morgon eftersom Dandy inte har någon stans att gå ut. Eller har någon något annat förslag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards