Fie

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av sofie andersson - 20 februari 2011 22:38

Jag älskar Dannis jätte mycket. Han är min perfekta matchning när det gäller häst men i bland blir jag bra trött på honom. I går klippte pappa stygnen efter hans knäskada. Han var ohalt och såret va jätte fint. I dag skulle jag rida för första gången. Innan jag hinner åka till stallet ringer min mobil, det är Jessica från stallet. Hon berättar att Dandy har tagit sig ut ur hagen och skurit sig på något. De visste inte hur illa det va men han blödde mycket. Efter att vi lagt på visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Så jävla kasst att jag inte han rida en enda gång innan han gör illa sig igen. Det visade sig dock inte vara jätte farligt. Han hade ett sår på vänster framkota och ett på höger bakkota. De va ganska djupa men inte så långa så va ingen idé att sy dem. Så gjorde rent och lindade. Han såg inte halt ut men fick vila i dag eftersom han va svullen och varm både i kotorna men även i knät där den gammla skadan satt. Har jag lite tur i all otur är han inte svullen och varm i morgon och då kan jag rida lite men vi får se. Trött blir jag i varje fall. Tur att han är så fruktansvärt söt annars vet jag inte vad jag skulle gjort :P Det värsta med dagens bravader var att han tog med sig Amor ut i hagen så han hade trampat sig själv med en brodd. De såret va inte så djupt men långt och brett. Hoppas verkligen inte att han blir halt av det, men förhoppningsvis går det bra.


Nu blir det att göra sig i ordning och gå och lägga sig. I morgon står plugg, stallet och städning på schemat.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards