Fie

Alla inlägg den 22 februari 2011

BVC

Av sofie andersson - 22 februari 2011 23:17

Va till BVC med Meija i dag för att hon skulle ta sina sex månaders vaccinationer. Hon var 67,9 cm lång och vägde 7100 gram. Hon har verkligen blivit riktigt stor och tung. Frågade även om torrutslagen som har dykt upp sista veckorna. Har smort in dem men det har inte hjälpt ett dugg. Det visade sig att hon har ärvt min dåliga hy. Torrfläckarna va som vi misstänkte eksem. Så nu ska hon behnadlas med kortisonsalva två gånger m dagen och mini derm en gång om dagen. Hon får absolut inte få kortisonet i munnen eller i ögonen så vet inte hur jag ska klara att smörja in henne själv. I kväll gick det bra när Jonas va med och kunde hålla undan hennes händer medan jag smorde in henne och satte på henne pjamas så att hon inte fick krämen på fingrarna. Frågan är bara hur jag ska lyckas smörja in henne två gånger själv i morgon utan att hon får något på händerna. Har någon några tips får ni gärna höra av er. Nu blir det sängen för mig.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards