Fie

Alla inlägg den 25 februari 2011

Tid

Av sofie andersson - 25 februari 2011 23:29

Tiden är en ganska konstig begrepp. Eller kanske man borde kalla det för ett konstigt fenomen. Vet inte riktigt vilken kategori man ska placera tid i annat en just tid. Meija blir ett halv år på söndag, vilket känns helt sjukt. Känns typ som om det var i år hon föddes samtidigt som om det känns som hon alltid funnits. Vet att jag skrivit detta tidigare ,en är otroligt förundrad över hur det kan kännas på båda dessa sätt samtidigt. Det va detta som fick mig att fundera över tid. Om man tänker sig något som ska hända ett år fram i tiden känns det som väldigt långt borta. Som exempel kan vi ta Meijas två års dag den inträffar om ganska precis ett och ett halvt år. Det känns som en oändlig tid fram tills det att hon fyller två. Det kommer hinna hända hur mycket saker som hellst fram tills dess. Går man däremot bakot i tiden ett och ett halvt år känns det som om det a alldeles nyss. För ett och ett halvt år sedan kom jag hem från medeltidsveckan det känns som om de inte va alls länge sen jag va där. Jag minns det mesta i detalj och det hade lika gärna kunnat vara förra veckan jag va där. Jaga känner mig precis som samma person jag var då fast allt egentligen har ändrats. Förstår ni vad jag menar? Kanske blev lite rörigt. Kort och gott menar jag iaf att när man tänker frammåt känns ett år jätte långt men tänker man bakåt är ett år ingenting, är inte det skummt? För det är ju trottsallt precis samma tid, lika många månader, veckor, dagar, timmar, minuter och sekunder så hur kan det kännas så olika?


Kanske borde försöka sova så jag slutar tänka på så här skumma saker :P Är dessutom ganska trött men det är jag väl alltid. Baksidan med att vara småbarns förälder är tröttheten men i mitt fall kan jag inte skylla på min dotter eftersom hon sover jätte bra. Är lite jobbigt när man inser att jag bara har mig själv att skylla. Borde helt enkelt ha tagit studieuppehållet så ag inte haft så mycket att göra på kvällarna när hon har gått och lagt sig. Det värsta är väl att 'ven om jag tagit studieuppehåll skulle jag nog inte sova mer. Då skulle jag sysselsätta mig med andra konstiga saker som skulle inkräkta på min sömn...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards