Fie

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Mysdagar

Av sofie andersson - 24 februari 2011 22:46

Har blivit två lugna och mysiga dagar. I går mös jag och Meija hela dagen bortsett från när vi va i stallet. Då gick mamma en promenad med henne och Elliot och jag red Dandy för första gången sen han fick sparken för två veckor sen. Blev bara en sväng ut i skogen med skritt och trav. Han va jätte pigg och glad. Kändes inge konstig alls och alla såren såg fina ut så förhoppningsvis kommer jag snart kunna börja rida ordentligt och hoppa igen. I dag har också vart en riktigt mysig dag. Åkte till stallet på förmiddagen och red ut Dandy lite lätt i skogen. Blev bara skritt och trav i dag också eftersom underlaget inte är jätte bra. Är så rädd för att han ska göra sig illa igen så vågar inte ta några risker. Han va lika pigg och fin i dag också så det är super. Lunchodrade hästarna också innan jag sakyndade mig hem för att hämta Daniel från stationen.


Eftermiddagen tillbringades med Daniel, Jonas och Meija med TV, pizza och playstation move så en riktigt bra eftermiddag med anndra ord. Va skönt att träffa Daniel igen. Vi träffas alldeles för sällan, men det är lite krångligare med Meija. Fast samtidigt är jag hemme hela dagarna så egentligen är det väl bara att ta sig i kragen och åka dit och hälsa på lite oftare. Tar bara en timme med bil så det är väl bara att vi är för bekväma för att åka. Får bli skärpning helt enkelt.


I morgon är det plugg inplanerat. Har massor med sidor jag skulle behöva läsa men har vart för lat. Är läskigt att man blir latare och latre dessto mindre man gör. När jag gick på gymnasiet va jag i skolan hela dagarna, sen ålte jag till stallet och red två hästar, efter det gjorde jag ev. läxor, pluggade till prov eller träffade tjejerna. Så såg alla mina dagar ut. Nu är jag hemma med Meija, åker till stallet och pluggar om jag orkar. Borde kanske skärpa mig och börja aktivera mig mer så kanske jag inte skulle vara så lat jämt. Får ta tag i det nu under våren. Nu tänkte jag iaf sova så jag kanske orkar ta tag i något annat än att bara leka med min dotter hela dagen i morgon :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards