Fie

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Ensam torsdag

Av sofie andersson - 16 december 2010 21:37

Då är det redan torsdag igen. Bara åtta dagar kvar till jul och jag är inte i närheten av att vara klar med alla julklappar jag tänkt köpa. Ska försöka ta tag i de sista i helgen men kommer antagligen vara kaos nere på stan. Måste erkänna att jag känner mig lite ensam just i kväll. Meija sover, katten sover och Jonas har gått över till sig. Har inte pratat eller träffat så många i dag så känner mig aningen socialt undernärd men är halv krasslig så hade antagligen inte orkat i vilket fall som hellst. Hade dock vart schyst om Jonas stannat en stund, nu han jag knapp se honom eftersom jag körde mamma till stan och duschade medan han matade och nattade Meija. I morgon åker dessutom mamma till London och Jonas ska på julbord så kommer antagligen bli ensam i morgon kväll med men har lite plugg och några nya filmer jag kan underhålla mig med.

Har inte hänt så mycket i dag, har pluggat så lyckades skicka in ett av två inlägg till seminariet den här veckan. Sen blev det massa mys, lek och sånger med Meija <3 Tänkte försöka städa lite alldeles strax för ser hemskt ut i köket och på bordet, skulle behöva fixa badrummet också. Damsuger det typ varje dag för katten skvätter ut så mycket kattsand hela tiden och jag hatar när det knastrar under fötterna när man går där inne.

Mamma red Dandy i dag eller ja hon skrittade ut honom en sväng. Det hade gått bra och han kändes pigg och framåt så förhoppningsvis är han på bättringsvägen. Ska rida honom i morgon och känna hur han känns. Hur som helst tänkte jag skritta honom veckan ut men känns han bra tänkte jag börja trava lite på måndag. Jag hoppas verkligen han blir bra snart så vi kan börja tävla till våren, vägrar att ge upp honom. Han är en av de bästa hästarna jag haft och vi har haft honom så länge. Vägrar att låta en spark i hagen sätta stopp för vårt tävlande, det måste gå att få honom bra igen. Nu ska jag städa men måste avsluta med att säga grattis till Jossa som fyller 21 i dag!

 
 
Emma

Emma

17 december 2010 10:55

køp en kattlåda med tak(lock).... det funkar ;)jag har bara tagit bort dørren før katterna ville inte gå in nær den var på. Men annars funkar den kanonbra :)

http://scrapemmiz.blogg.no

sofie andersson

17 december 2010 17:36

ja det kan absolut va något att testa tack för tipset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards