Fie

Alla inlägg den 21 december 2010

Av sofie andersson - 21 december 2010 22:49

Det har vart en intensiv helg och en lika intensiva början på den här veckan. Mamma och pappa har vart i London och hälsat på Lukas så har vart själv med hästen, bebis och djur. Eller inte helt själv, Jonas har vart hemma men han jobbar så mycket. I dag hämlltade jag dem i alla fall från flygplatsen så i morgon kommer pappa och passar Meija så jag kan åka till läkaren och köpa de sista julklapparna. Hoppas innerligt att jag ska bli klar med alla i morgon, börjar bli lite kort om tid att spela på nu.


I övrigt har de sista dagarna bestått av massor med besök. Började i söndagskväll med att Olof och Zaidy kom och såg på film med mig och Jonas. I går kom Maxi på besök redan klockan 06.15 eftersom Zai skulle till ortopeden. Sen på kvällen kom Tessa och James över och åt tacos. I dag dök Malin och Aya upp på förmiddagen och sen kom Tessa och James på eftermiddagen. Så har vart full rulle här.


Dandy mår lite bättre även om han inte är helt ren. Har skrittat honom fram till i går och det har gått bra. I dag red Tessan och provade att trava honom. Han hade känts helt okej sa hon så det var skönt. Annledningen till att hon börjar trava honom är för att jag har en tendens att känna efter på tok för mycket vilket gör att jag alltid är övertygad om att han är halt under igångsättningsperioden. Nu vet jag att han inte är halt så nu travar jag på även om jag tycker att han inte känns hundra.


Ska ta och krypa i säng men måste skriva lite om min lilla gullunge först. Hon har blivit så stor ska ni veta. I dag började vi med nan 2 ersättningen. Nu blandar jag fem skopor av nan 1 med en skopa nan 2 och 180 ml vatten för att det ska bli en sån mjuk övergång som möjligt. Tänkte köra på den blandningen i morgon också och sen köra fyra skopor nan 1 och två skopor nan 2 i två dagar och sen succesivt helt gå över till nan 2. Är det någon som vet om jag kan introdusera lite smakportioner gröt under tiden eller bör man vänta med det tills hon ätit bara nan 2 en stund? Vill inte göra för många matförändringar samtidigt men vill gärna börja med smakportioner. I övrigt hittade Meija sina fötter för första gången i dag och dem är jätte roliga. Hon va så himla söt när hon upptäckte dem men nu är det jätte svårt att byta blöjor eftersom hon håller i fötterna samtidigt. Slänger in lite nya bilder på henne här nedan.

Ca 15 veckor gammal

   

Precis innan läggdags

   

   

Vinter promenad  

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards