Fie

Alla inlägg den 17 december 2010

Av sofie andersson - 17 december 2010 23:45

Mamma sov hemma hos mig i natt. Han inte träffa henne så mycket eftersom hon var på middag med några jobbarkompisar på kvällen. Var dock väldigt skönt att hon matade och bytte på Meija när hon vaknade klockan sex. Så jag fick sovmorgon enda till klockan nio, riktigt lyxigt. Klockan tolv mötte jag upp mamma igen och åkte en sväng till Aros baby och hälla. Köpte lite julklappar åt Meija, en tjocktröja åt henne och stor handlade på Maxi. Sen skjutsade jag mamma till flygplatsen. Efter det kände jag mig fruktansvärt ensam. Lekte, matade och nattade Meija men sen blev allt så tyst. Fixade med tvätten och tittade lite på TV men fick ingen ro. Hatar att vara själv! Vissa dagar ångrar jag att jag flyttade hit. Är jätte skönt att ha en egen lägenhet på många sätt men blir ensamt och jag trivdes väldigt bra med att bo hos mamma. Ringde till Daniel och Kattis men ingen svarade så tröst drack te i stället. Tittade på Gladiator på 3:an och fast jag sett den tusen gånger tyckte jag den var jätte sorglig, var på väg att börja grina när Jossa ringde. Hennes samtal gjorde min kväll. Vi pratade om allt och inget i typ 1,5 timmar så nu känns det bra igen. Hon ringde verkligen rätt kväll.

I morgon blir det stallet, städa och förhoppningsvis stan. Måste försöka få tag i de sista julklapparna. I värsta fall får jag försöka ta stan på söndag eller måndag. Vet vad jag ska ha så borde gå fort men hatar när det är mycket folk och det lär det vara. Ska försöka sova nu men det får vi väl se hur det går. Får smått ångest av att läsa mitt eget inlägg. Låter som jag har så jävla tråkigt och det har jag haft i dag. Får skärpa mig till i morgon helt enkelt och hitta på något vettigt att göra.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards