Fie

Alla inlägg den 12 december 2010

Av sofie andersson - 12 december 2010 23:11

Då var det redan tredjeadvent då. Hela året har gått fruktansvärt fort, snart är det jul och nyår och dags att göra en utvärdering av året. Finns mängder av saker jag aldrig gjort tidigare det här året, känns lite skumt. Blir intressant att göra en utvärdering.


I dag blev det lite shoping med mamma och sen fika hos Olof och Zai. Jonas, Meija och Olofs bror var också där. Va riktigt mysigt fast det bara blev slappande och skitsnack. Meija var på helt okej humör när vi va där vilket va skönt med tanke på att hon vart lite grinig sista dagarna. Hon blir arg mycket oftare än hon blivit innan och verkar bli frustrerad när hon hindras av sin fysik och motorik. Hon vill så mycket mer än vad hon klarar av än. Det är kätte bra att hon vill saker men lite krävande när hon blir arg när hon inte klarar av det. Är så svårt att göra henne till lags just nu, men det blir nog bättre. I övrigt har jag vart duktig och damsugit och även skurat golvet i hallen och köket, tänkta skura sovrummet och vardagsrummet i morgon. Köpte även en ny dörrmatta med blommor som passade jätte bra i min hall. Sen satte jag även upp en jätte snygg lysande julkula i vardagsrummet. Sakta men säkert börjar det bli hemtrevligt hemma hos mig. I jul tänkte jag fixa det sista som dörrar, måla skarvar, sätta upp fönsterbrädor och sockla köket. Skulle även behöva lite nya möbler men det strular med mina mamma pengar så det får vänta. Nu blir det sängen så jag orkar i morgon.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards