Fie

Alla inlägg den 2 december 2010

Av sofie andersson - 2 december 2010 23:03

Hade första hoppträningen efter graviditeten i går. Märktes att vi var rejält ringrostia både jag och Dandy. Han blev springig och körde upp huvudet så fort jag tog det minsta i honom och jag blev feg och tog för hårt i honom. Så det blev en del kråksprång och vi var inte riktigt i fas. I slutet däremot hoppade vi en liten bana på kanske 90 och då flöt det allra mesta. Jag slutade hålla i honom och lät honom galoppera på och då gick det genast bättre. Kommer no ta en stund innan vi är tillbaka i vår gamla form men vi har hela vintern på oss att träna. I dag red mamma och vet faktiskt inte vart hon red eller hur det gick men hon hör väl av sig i morgon och berättar antar jag.


Meija är fortfarande dålig efter vaccinationen =( Hon sover jätte mycket och är gnällig så fort hon är vaken. Kvällarna och nätterna är värst. Känner mig riktigt slut och skulle behöva sova. Lyckades iaf få in seminarieuppgiften i dag trotts sömnbrist och en ledsen dotter som gjorde att jag inte kunde sitta mer än tio min i taget. Mamma räddade mig dock och matade henne så jag kunde skriva klart det sista och skicka in det. Vad skulle jag göra utan henne?


I morgon står städning, gardinuppsättning och sen utgång på schemat. Jag och Zai ska ut och Adde, Jonas och Olof skulle nog med =) Mamma skulle passa Meija medan vi är ute. Känner på mig att det kommer bli en bra kväll om jag inte lider av total sömnbrist. Så nu blir det sängen.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards