Fie

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av sofie andersson - 24 maj 2011 23:14

Har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Var på föräldragrupp i går, var riktigt trevligt men Meija ville inte leka med de andra barnen. Hon är inte alls särskilt förtjust i barn i sin egen ålder. När de "pratar" med henne eller rör vid henne börjar hon gråta. Större barn går jätte bra och hon skrattar hela tiden när de pratar eller leker med henne. Undrar varför hon reagerar så, är det nårgon som vet i fall det är vanligt bland barn? En annan sak som jag upptäckte när vi var där är hur liten Meija är i jämförelse med de andra barnen. Meija är två och en halvmånad äldre än de näst äldsta barnet men ändå är alla barn utom ett större eller iaf tyngre än henne. Jag tycker själv inte att hon är så liten men när jag ser de andra ser hon väldigt mini ut. Är två flickor till i gruppen de är födda i december båda två har jag för mig. Den ena är ganska jämnstor med Meija och den andra är kortare men väger ett par kg mer. Alla pojkarna är både längre och tyngre än henne. Hon följer visserligen sin egen kurva så behöver inte vara orolig men är kul att se hur olika barn är. 


En sak jag har haft problem med senaste dagarna är min magkatarr. Fick medicin efter att jag träffat läkarn men den fungerade inte, provade en receptfri men den fungerade inte heller. Nu får jag ont i bröstet allt oftare, svårt att andas och kramper i magen. Börjar misstänka att det kanske inte är magkatarr iaf så måste ringa läkaren men känner verkligen inte för att få en slang nerkörd i halsen! Kan man få bli sövd när man gör det? För vet inte om jag skulle palla att vara vaken. Måste i vilket fall som hellst ta mig i kragen och boka en läkartid så de får kolla på det. 


I morgon kommer Johan och kollar på Dandys rygg. Han kändes tvådelad i dag när jag red så misstänker att han kan ha fastnat i ryggen igen. Som vanligt är Johan bäst så han kommer ut redan i morgon. Tänk vilken tur jag har som har så bra människor runt mig som ställer upp i vått och tort. Måste komma ihåg att tala om hur värdefulla de är oftare!

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards