Fie

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av sofie andersson - 9 maj 2011 23:03

Känner att jag har blivit dålig på att uppdatera här men har inte samma engagemang som tidigare. Får bli lite glest med inlägg en tid framöver. 


I dag har vart en rätt lugn dag. Skippade att rida av ren lathet och mamma var snäll och fixade stallet så behövde inte alls åka ut, vilket va jätte skönt. Fick sova till tio eftersom Jonas gick upp med Meija, ren lyx. Städade lite på förmiddagen och på eftermiddagen kom Elvira och Pixie. Blev en promenad till affären och köpa fika i det fina vädret och sen blev det soffhäng resten av tiden. Meija var jätte blyg för Pixie i början och sa inte ett ord medan Pixie va jätte glad och försökte klappa på Meija.Efter några timmar tinade Meija dock upp och innan de gick hem vågade hon också prata, skratta och försöka klappa på Pixie. Trotr att de kan få jätte kul ihop om de bara får träffas några gånger. Va dessutom jätte skönt för mig att kunna prata med någon i min egen ålder som har barn i samma ålder som Meija. Har känt mig lite ensam när jag inte haft någon så känns jätte skönt att jag och Elvira träffades med tjejerna i dag. 


I morgon har jag lunchfodring så blir stallet på dagen och sen kommer Mova på kvällen. Är skönt att bara kunna ta det lugnt och göra det jag har lust med i stället för att stressa sig igenom allt för att få tid till att plugga på kvällarna. Trivs verkligen med att vara mammaledig på riktigt =) Nu känner jag att jag är så trött att jag tappar orden och gör massa stavfel så nu blir det sängen.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards