Fie

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Jonas födelsedag

Av sofie andersson - 31 mars 2011 22:43

I dag fyllde Jonas 24, men som vanligt vill han varken fira födelsedag eller npgra andra högtidsdagar för den delen. Jocke och Sara kom iaf över en stund på kvällen så vi käka lite kladdkaka så lite firande blev det iaf. I morgon kommer dessutom Jonas föräldrar, farmor och farfar samt syster och systerson ovh firar lite. Blev aldrig någon städning och handling i dag så får försöka fixa allt det i morgon.


I dag har i övrigt varit en väldigt vanlig dag. Mest har den gått åt till att gosa med Meija som för övrigt har blivit jätte stor. Nu sitter hon själv kortare stunder, ålar frammåt, springer runt i gå stolen i full fart och kan äta med sked. Kan knappt tro att hon blivit så stor! Snart har hon dessutom växt ur sina 68 kläder så håller på att gå igenom vad vi har i strl 74 nu och vad vi behöver köpa. Ska lägga in lite bilder längre ner så ni får se hur mycket hon växt. Han med en sväng till stallet i dag också. Pappa hade vart snäll och fixat stallet så behövde bara rida. Blev dock inte så fruktansvärt effektiv ridning eftersom ridhuset är så dammigt att man knappt kan vistast där inne, det är för blött på fälten, för isigt på skogsstigarna och ridbanan är delvis frusen och översvämmad. Red iaf lite i skritt och trav på grusvägarna och sen lite på ridbanan men blev bara ca 50 min och mest jobb på volten. Han är väldigt fin i formen och tog bra stöd på bettet trotts att jag hade det tredelade i stället för silikonbettet. Däremt tappade han bakbene kanske tre gånger i galoppen. Kändes nästan som han skulle sätta sig ner. Tessan ska rida honom i morgon för att kolla hur han är. Jag har en tendens att känna efter för mycket men upplever hon att det är lika ska jag ringa Johan så han får komma ut och kolla på honom. Antagagligen sitter han väl bara fast någonstans och det brukar gå att åtgärda ganska lätt, men vi får se.


Nu ska jag läsa igenom vår bakgrundshistoria till lajvet ooch sen försöka få några timmars sömn, är helt slut. Meija har sovit väldigt dåligt två nätter i rad så jag har bara fått sovit några timmar och inte sammanhängande. Hoppas verkligen hon sover bättre i natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards