Fie

Alla inlägg den 24 mars 2011

Av sofie andersson - 24 mars 2011 22:53

Vi är fortfarande rätt sjuka här hemma. Jag hostar massor men har ridit både i går och i dag men har typ hostat ihjäl mig i alla skritt pauser. Trimmade i ridhuset i går och han va så fin. Bättre än vad han gick i går har han nog aldrig gjort på marken. Därför tänkte jag att jag kunde rida över lite bommar i dag eftersom han verkade så fin i kroppen. Satte upp lite in and outs och i vänster varv gick det jätte bra. Efter att ha ridig´t över dem ett par gånger i höger varav markerade han i sitt dåliga bakben. Det är andra gången han blir dålig när jag rider bommar så nu har vi bestämt att det är slut med hoppning för Dandys del. Känns jätte tråkigt eftersom han har ett jätte bra hopphuvud men är ingen idé att hålla på längre. Problemet är att nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med honom. Jag vill hoppa och tävla men har inte tid och ork för två hästar. Att sälja honom är uteslutet i med att han har en dålig has och är mycket speciell. Det kan va aktuellt att låna ut honom men till vem då? Han är min lilla älskling och jag vill inte låna ut honom till vem som hellst. Dessutom är han rätt speciell så har svårt att tänka mig att jag skulle hitta någon som är så pass duktig att de klarar av honom men inte har ambitioner att tävla eller hoppa. Vad gör man av pansionerade tävlingshästar? Någon som har något bra förslag? Tills jag kommit på en lösning får han iaf va kvar och ridas som vanligt men inte hoppa. Kanske kan jag starta någon dressyr på honom och se vad han tycker om det. Är väldigt tråkigt på en sån fin häst att bara ha honom hemma =(

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards