Fie

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Fortfarande nere

Av sofie andersson - 29 mars 2011 00:31

Hemnetan kom in i tid så stressen över den har släppt men är fortfarande fruktansvärt nere. Kanske beror det på att jag och Meija fortfarande är sjuka efter två veckor eller så är det bara pga. våren. Har alltid haft en tendens att bli deppig under våren men känner mig så fruktansvärt otacksam som är det nu. Har värdens underbaraste lilla dotter så varför mår jag som jag gör? Är tur iaf att jag har Meija annars hade jag nog inte orkat klivit upp ur sängen en gång. Nu är jag illa tvungen vilket är possitivt men hatar att känna att jag innerligt väntar på att dagarna ska ta slut. Vill så gärna vara en bra mamma för Meija och kan inte vara det när jag är ledsen stup i ett. Är dessutom svårt att vända situationen eftersom jag inte vet exakt varför jag känner som jag gör samt att skulden över att känna mig missnöjd trotts allt jag har ständigt drar ner mig ytterliggare. Tur att jag har min familj iaf som hjälper mig när allt blir för tungt.


Sigrid är fortfarande försvunnen. Är det någon som sett en liten sköldpaddsfärgad hona i Skultuna i området kring katthedsvägen och kyrkan får ni gärna höra av er. Hon har aldrig vart borta så här länge förut så antagligen har något hänt. Vi har gått efter vägen för att se om hon har blivit påkörd men inte hittat henne. Skulle vara skönt att veta vad som hänt, I med att hon är steriliserad har jag svårt att tro att hon bara försvinner för att det börjar bli vår och parningstider. Hoppas att hon snart kommer tillbaka men det känns som om det blir mindre troligt för varje dag som går.


Tänkte förska sova en sväng nu men är rädd att jag inte kommer kunna. Ligger och funderar för mycket. Har alltid haft svårt att sova tills vi fick Meija men har i princip sluppit sömnproblemen sen dess men nu verkar de vara tillbaka igen =( Är ledsen för att inlägget är så fruktansvärt självömkande men behövde skriva av mig lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards