Fie

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av sofie andersson - 29 juni 2010 22:47

Jag tänkte verkligen inte bli en sån där gnällig gravid men det har jag blivit =( Jag vill inte vara det men det är verkligen inte så lätt just nu. Jag har gått upp över 15 kg, svullnat, fått problem med ryggen, fötterna, höfterna och svettas som en liten gris. Är svårt att hålla humöret uppe då. Jag får inte på mig några av mina skor och har fått blåsår på fötterna som har spruckit så har jätte ont när jag går. Dessutom vill jag knappt se mig själv i spegeln för jag är så rund i ansiktet och har fått lite dubbelhaka =( Grinar gör jag också för allting. Försöker röra på mig och se sakefr positivt men är svårt. Är ute på promenad med hunden varje dag men blir jätte svettig och har svårt att gå pga fötterna. Är i stallet varje dag också men det är samma där. Det är "bara" 10 veckor kvar till BF nu men ska det va så här kommer det bli jätte jobbigt. Känner dessutom att jag inte har tillräckligt men känslomässigt stöd från Jonas heller. Vill inte göra det här med honom men kan inte stänga honom ute heller. Det är svårt!


Ni hör ju själva vilken bitterfitta jag är, snälla hjälp mig! Någon som har något tips på hur man slutar vara bitter och gnällig?! Vill ju verkligen ha det här barnet men orkar inte vara gravid längre =( Snälla hjälp mig.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards