Fie

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av sofie andersson - 16 juni 2010 23:56

Kanske är jag bara otroligt känslig men det känns som om vissa av mina vänner är allt annat en stödjande just nu. Jag har som ni vet sängvila för att inte bebisen ska komma. I dag pratade jag med Kattis om att jag hade fortsatt sängläge men att dte finns risk för att den kommer för tidigt. Då säger hon något i stil med: "Fast om din bebis kommer nu blir den hjärnskadad." Tror hon inte att jag redan vet att det finns en risk för det även om den är liten? Det är inte som om jag kan göra något åt om den kommer nu eller inte och det va så jädrans okänsligt sagt. Det är inte första gången hon säger sånt heller, blir så less. Det är redan jobbigt som det är utan att hon och flera andra ska säga såna där idiot grejer. Jag är jätte känslig just nu men när folk säger sådana saker tappar jag lusten att träffa dem och drar mig undan. Jag vet ju att hon inte mena något illa egentligen och att hon aldrig skulle ha sagt det om hon visste att jag blev ledsen men ändå. Sen borde jag sagt till henne direkt att jag tog illa upp men blev så förbannad att jag kom mig inte för. Det är för mycket nu bara, framförallt när jag inte kan sysselsätta mig för att slippa tänka. Så snälla alla tänk på att jag är jätte känslig just nu!

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards