Fie

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Av sofie andersson - 5 april 2012 16:36

Sitter och försöker bestämma vad jag ska göra i höst. I fall jag ska fortsätta plugga eller om jag ska jobba. Dessutom är jag osäker vad jag ska plugga om jag ska fortsätta. Planen va väl att kunna jobba med genusperspektiv eller kunna bli religions och svenska lärare men nu har det gjort om lärarutbildningen vilket ställer till problem för mig. Planen var att jag skulle kunna läsa pedagogiken i Västerås fast jag tidigare pluggat på distans från Uppsala och Gävle. Detta för att slippa pendla när Meija är liten men nu går inte det i med att de gjorde om lärarutbildningen så nu måste jag läsa pedagogiken i Uppsala eller Gävle så nu kör sig den planen. Känns lite värdelöst att ha pluggat ett och ett halvt år som jag nu inte har någon nytta av men, men så kan det vara. Så nu är frågan vad jag ska göra nu. Ska jag skita helt i att plugga tills Meija är äldre eller ska jag plugga något annat? Svårt är det i alla fall och det blir inte bättre av att antagningen stänger 16 april så det börjar bli bråttom nu.


I övrigt är det jobbigt just nu. Meija var magsjuk i helgen men är nu frisk men nu är jag och Jonas magsjuka i stället. Mamma och pappa är bäst som vanligt och tar hand om Meija medan vi är däckade här hemma. Dandy har blivit halt på höger bakben igen, vilket är hans dåliga bakben. Det känns jätte jobbigt eftersom att det visar att han inte riktigt håller för ridning vilket jag trodde han skulle göra. Har hört från flera veterinärer att han inte skulle vara ridbar igen men jag hoppades att det skulle lösa sig om vi bara satte i gång honom lugnt. Han har vart jätte fin fram tills nu men nu verkar hans gamla skada gått upp igen. Blir veterinären på tisdag för att se om det går att göra något. Är det någon som har förslag på någon alternativ behandling så får ni göra hojta till. Själva överbenet som är orsaken till problemet går inte att ta bort då det är för stora risker att leden ska ta skada och jag tror vi har provat allt för att han ska återfå rörlighet och bygga muskler runt om men verkar inte fungera...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards