Fie

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Magsjuka, astma och sneda höfter

Av sofie andersson - 1 april 2012 23:25

Känner att min familj vart lite olycksdrabbad sista tiden. Tack och lov har det inte vart några allvarliga åkommor och sjukdomar men känns ändå lite tråkigt att det har blivit så mycket sista tiden. Meija har vart borta otroligt mycket från dagis på grund av astman vilket kanske inte är så konstigt men blir svårt för mig att hinna med plugget och för Jonas att hinna med jobbet. Värst är det dock för Meija som inte bara hindras och mår dåligt av astman utan också måste spendera hela dagen med en orolig förälder i stället för att leka med kompisarna på förskolan. Hon gick i alla fall till dagis torsdag och fredag förra veckan så trodde verkligen att hon skulle kunna gå till dagis måndag, tisdag, onsdag och kanske torsdag den här veckan som kommer men så blir det inte. Stackars stumpan har dragit på sig magsjuka så hon blir hemma minst i morgon och på tisdag. Dessutom har hon även fått problem med magen sen hon fick sin nya astma medicin så nu gäller det att vara extra uppmärksam så hon inte förlorar för mycket i vikt och blir uttorkad. Tycket oerhört synd om henne i vilket fall som helst.


Sen har jag min dåliga höft, eller egentligen är det väl mina knän, fötter, höft och axlar som är dåliga, som nu har blivit riktigt dålig igen. Har haft jätte problem med höften samt mitt höger knä och högerfot så borde absolut inte göra så många lyft för sen det är uträtat av naprapaten. Min plan var att jag skulle försöka få en tid i morgon men nu när Meija är sjuk kan jag inte det och dessutom kommer det bli tio gånger mer lyft än normalt så vi får se om jag kommer kunna gå i morgon kväll. Måste dock få det här fixat innan Dandy får ont i ryggen för att jag sitter snett i sadeln för då måste han också rätas ut. Det är lite jobbigt när en av oss får ont eftersom den andra snabbt påverkas och får problem på ungefär samma ställen. Då måste båda behandlas, ofta flera gånger, och det brukar bli dyrt =( Nu är jag lite extra gnällig här, jag vet att det inte är några stora saker och att jag inte borde klaga men känns ändå jobbigt. Nej, nu har jag klagat klart och det är dags att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards