Fie

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Uppsala

Av sofie andersson - 31 juli 2011 21:44

Nu är jag hemma efter en helg i Uppsala. Har vart jätte roligt att träffa killarna igen men måste erkänna att jag började sakna Meija ganska mycket under lördagen. Var påväg att åka hem ett tag för att jag sakna henne så mycket. Är svårare att slappna av nu när man är borta sen Meija föddes, men hör väl till. Hade i alla fall väldigt roligt även om det blev rätt hårt. Är verkligen inte van att festa ordentligt längre. På fredagen började vi hos Nicke och sen drog vi till Pitchers och sen tillbaka till Nicke på efterfest. Blev en hel del alkohol och kom nog inte i säng försen runt halv sex på morgonen så ni kan ju gissa om jag va sliten då :P Blev typ en segdag med Pizza och film för att sen börja om igen på kvällen. Började hos Emil men både jag och Emil va rätt slitna sen dagen innan så vi nöjde oss med öl och vin medan de andra korkade upp tekilan. Jag hade jätte trevligt men kan säga att de andra va lite mer på när vi drog ner till skäppet. Kändes skönt att jag inte va ensam om att inte vara super pepp, känner mig alltid så tråkig om jag är den enda som är hyffsat nykter och vill gå hem tidigt. I lördags va dock Emil lika nykter som jag och Nicke ville också dra hem tidigt så vi drog väl från krogen halv tre. Jag vet, det är jätte sent åtminstonde för mig eftersom krogarna här i Västerås bara har öppet till två och jag nästan aldrig är kvar tills de stänger men för killarna är det inte sent. Vi skippade efterfesten och drog och käkade i stället. Väl hemma fastnade jag och Danne dock i en djup diskusion om allt som rör livet så blev nog inte så mycket tidigare i säng än på fredagen, men kände mig endå betydligt piggare när jag vaknade i dag än i går. 


Nu är det skönt att vara hemma och jag har fått tid att gosa med Meija och Jonas så känner mig nöjd =) Ska snart gå och lägga mig också så jag orkar i morgon men blir en sväng in i duschen först. I morgon ska jag försöka träffa Jossa och Mova tror jag och sen rida Dandy.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards