Fie

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av sofie andersson - 28 juli 2011 21:58

Har vart en rätt bra torsdag i dag. Segade lite på förmiddagen och sen gick vi ut på promenad med Tessa och Jamie. Blev en sväng till ica skiljebo så ingen lång tur men va skönt att komma ut lite. Sen va Tessa snäll och passade Meija en stund tills Jonas kom hem så jag kunde åka till stallet. Red ut en sväng med Tessan där och snällaste Kajsa kom och slog i nya sömmar i Dandys ena sko som satt lös. Tur att man har bra vänner som ställer upp som barnvakter och hovslagare, hur skulle man annars klara sig? På kvällen kom Nettan över en sväng och höll mig sällskap. Meija var först lite blyg men sen blev hon jätte tuff och lekte och prata massor med Nettan. Hon va jätte gullig när hon pekade på hennes tatueringar och percingar med stora ögon, såg ut som hon aldrig hade sett några sådana förut vilket är aningen roligt med tanke på att både jag och Jonas har en del percingar och Jonas har massor med tatueringar.Kvällen slutade dock lite segt. Vi håller på att öva på att Meija ska somna i egen säng. Vi lägger ner henne i sin säng och sen lägger vi oss i våran så hon ser oss och slipper känna sig ensam. Deta har gått jätte bra alla andra dagar men i kväll hade hon hunnit blivit övertrött vilket gjorde att hon blev jätte ledsen. Däremot gick det bra när vi höll henne i handen genom spjälorna men hon ville inte somna, så det va först nyss hon kom till ro och kunde somna. Jag som hade tänkt att jag skulle hinna få lite gjort eftersom jag ska i väg i morgon men, men det löser sig alltid. Får lite mer att göra i morgon bara.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards