Fie

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av sofie andersson - 24 juli 2011 22:58

Pappa och Jonas har vart jätte duktiga i dag och socklat mitt kök. Det va dock inte så enkelt eftersom bänkarna inte var uppsatta rakt någonstans men de lyckades riktigt bra ändå. Dessutom var Jonas jätte duktig och städa ur vårt skrotrum samt satte upp andra dörren till sovrummet. Känns jätte skönt att det verkligen händer något i lägenheten. Är fortfarande massor kvar att fixa men det är skönt att lite är gjort. Måste bli bättre på att själv orka ta tag i renoveringen. Pappa tog hit sandpapper i dag så ska börja slipa Meijas byrå i veckan är tanken. 


I övrigt vägde jag mig aldrig i morse så får ta det i morgon. Tänkte att jag skulle dra ner helt på sockret och försöka motionera lite mer för att lyckas med mitt viktmål. Alltså ingen svältdiet för det tror jag inte på då blir det nog bara jojjabantning vilket skulle göra att jag inte orkade göra allt jag vill. Vi får se hur det går är rätt dålig med att äta "rätt" i med att jag älskar kakor men ska fförsöka i varje fall. 


Veckan som kommer blir nog rätt lugn åtminstonde i början. Ska försöka rida alla dagar och i morgon ska det storhandlas. På fredag åker jag till Uppsala för att träffa Daniel men annars blir det nog inte så jätte mycket, brukar dock alltid dyka upp massa saker så vi får väl se. Känner att jag borde hoppa i säng iaf så jag orkar, så godnatt.

Av sofie andersson - 24 juli 2011 00:10

Har faktiskt vart väldigt spontan sista dagarna, vet inte riktigt vad som har hänt med mig :P Börjar nästan bli som jag va innan jag fick Meija. I fredags åkte jag till busborgen med Meija, Anna, Tessa och alla deras barn det vill säga Meijas fyra kusiner Zack, Theo, Kelly och Jamie. Hade trevligt men var full fart kan man lugnt säga. Meija tyckte bollarna i bebis rummet var jätte roligt, i övrigt lekte hon inte så mycket utan tittade mest på de större barnen när de lekte. På kvällen dök sedan först Zaidy och Olof upp oplanerat och sen kom även Sara och Jocke. De hade vin med sog och vi hade också lite så blev en liten spontanfest på vår balkong. Hade riktigt trevligt och vi lyckades vara så tysta att inte Meija vaknade. Så va alltså två spontana saker på en dag, vilket är bra. 


I dag har jag vart i stallet en sväng och ridit lilla Dannis. Han va lite svår i dag, tog inte riktigt mina halvhalter och va svår att få mellan hand och skänkel. Förhoppningsvis hade han bara en dålig dag, ska prova att rida honom på banan i morgon också med lite tur är han som vanligt då.


I övrigt har jag bestämt mig för att ta tag i min kropp nu. Var snart ett år sedan jag födde Meija så är dags att börja anstränga mig för att komma i jeansen igen :P Blir vägning i morgon, målet är att komma i mina gammla kläder så vikten är egentligen inte det viktiga men är lättare att se alla upp- och nergångar på vågen. Kom gärna med tips för det behöver jag. Nu blir det natti, natti för min del för sent som vanligt.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards