Fie

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Grillning

Av sofie andersson - 20 juli 2011 23:32

Är som vanligt uppe alldeles för sent för mitt eget bästa, men får skylla på att vi var borta i kväll så att jag har fått fixa mycket när jag kom hem. 


Började dagen med att försova mig. Har nästan aldrig någon klocka ställd efter som Meija brukar vakna på morgonen runt åtta. I dag sov hon däremot till kvart över tio, vilket blev en chock. Så låg redan efter när jag började, dessutom var Meija inte alls särskilt medgörlig. Hon hade ingen lust att äta frukost, klä på sig eller borsta tänderna vilket gjorde att alla vanliga saker tog väldigt lång tid. Så kom inte i väg till stallet försen runt tolv. Mamma hämtade Meija därifrån så jag skulle kunna rida. Va jätte lugnt och skönt i stallet. Först var jag och Matilda ensamma så vi snackade en del fast jag egentligen hade brottom men orkade inte stressa. Sen red jag ut Dandy en sväng och galopperade på fälten. Han kändes jätte fin, lugn, rund och stadig i formen. Efter det blev det en liten sväng på ridbanan för att ta vid där jag slutade i går. Red honom bara där ca 20 min och bara lösgörande övningar. Blev lite skänkelvikningar i skritt och trav samt lite jobb på volt. Han kändes mycket mjukare än i går men fortfarande inte helt loss. Är kul att han verkar fresch i varje fall. Är snart uppe i att rida full tid men måste jobba en del på hans kondis innan han orkar gå ett ordentligt ridpass. 


Efter stallet åkte jag hem och gjorde mig i ordning och sen kom mamma och pappa med Meija. Ca 45 minuter för senade kom vi i väg hemifrån och åkte för att hämta Jonas från jobbet. Meija var inte på ett dugg bättre humör än på morgonen. Tillsammans med Jonas åkte vi sen ut till Kalle och Kim och grillade. Sen blev det mest skitsnack och lek med ungarna. Deras som Junior är bara några veckor äldre än Meija så de satt på gräsmattan ihop och lekte brevid varandra en ganska bra stund. Hos Kalle och Kim var Meija gladare och jag fick till och med i henne lite mat däremot ville hon inte sova så hon va vaken enda till vi kom hem efter tio. Detta betyder troligtvis att hon kommer sova länge i morgon så får väl ställa klockan så vi inte sover bort halva dagen. Ska jag komma upp borde jag nog lägga mig nu så får väl göra det. Har massa jag borde ta tag i under morgondagen men beror lite på vilket humör Meija är på. Är svårt att göra så mycket om man har en arg dotter. Natti, natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards