Fie

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Rhodos

Av sofie andersson - 19 juli 2011 22:34

Då är jag hemma från Rhodos, eller kom hem i går morse rättare sagt. Det va en jätte mysig semester även om jag som vanligt blev lite rastlös efter några dagar. Första tre dagarna tog vi det bara lugnt. Låg vid poolen på dagarna, läste och åt gott. Det va jätte skönt att få ta sig tid till att varva ner. De andra dagarna blev det en kombination av att slöa vid poolen, vatten gympa, besök i Rhodos stad, i byn Ixias och lite annat. Meija tyckte iaf att det va jätte mysigt och badade massor. Hon hade inga problem alls med värmen och åt bättre än någonsin. Först åt hon alla sina vanliga mål pluss att hon  åt vanlig mat med oss tre gånger om dagen. Lite skillnad mot hur det  ha varit en tid innan vi åkte. Det gick dessutom jätte bra att flyga med henne och hon va allmänt glad hela resan. Trotts att det är skönt att komma bort ett tag va det jätte skönt att komma hem. 


Gårdagen blev ganska så seg med tanke på att vi hade rest hela morgonen. Landade 4.20 på Arlanda och va hemma vid strax efter klockan 6. Blev några timmars sömn på morgonen, sen lite uppackning, stall fix och sen åkte jag till Kattis. Kattis åkte tillbaka till Malmö i dag så vi hade en liten hejdå träff i går. Känns lite trist att hon åker tillbaka, gillar inte att alla är så utspridda tappar så mycket av den dagliga kontakten då. Va i alla fall treligt att hinna träffas en sväng allihopa innan hon begav sig iväg. 


I dag har det mesta dels vart städning, tvättning och fortsatt uppackning. Blev en sväng till stallet och rida också samt ett snabb besök hos mamma och pappa. Hade tänkt att jag skulle hinna med mycket mer men hela dagen bara sprang i väg, tycker ofta det är så numera. Hatar att inte hinna med vad jag tänkt mig, men vet att det beror på min brist på planering. Måste bli bättre på detta. 


Har en del saker som snurrar i mitt huvud just nu men kan inte skriva ner dem riktigt än. Dels eftersom jag fortfarande inte bearbetat det och i hänsyn till mina släktingar. Måste ge det lite tid men sen känner jag att jag skulle behöva ventliera det med ttanke på att det är saker som tar upp mycket tankeverksamhet. Nu får jag dock försöka låta bli och tänka så mycket och i stället hoppa i  säng så jag orkar morgon dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards