Fie

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Sjuk liten Meija

Av sofie andersson - 3 juli 2011 22:54

Stackars Meija är sjuk. Hon har haft högfeber underdagen och vart jätte orolig. Har fått hafft henne i knät hela dagen. Så sjuk som hon varit i dag har hon nog aldrig vart förut. Förutom att hon är varm som en kamin vill hon inte äta, orkade knappt sitta själv i omgångar och var allmänt loj och borta. Hon orkade knappt skratta åt katten och då är det illa. Försöker att ha lite is i magen och vänta tills i morgon innan jag hettsar upp mig. Förhoppningsvis är hon bättre då. Jonas jobbar i morgon så kommer bli väldigt tufft om hon inte är bättre. 


Va på bröllop igår. Jonas bror Matte och Anna gifte sig. Det va jätte fint och allt flöt på bra. Va väldigt varmt och kvaft så avundades absolut inte killarna som gick i kostym. Va en väldigt trevlig tillställning med massa trevliga människor, mat och framförallt massa dans ooch alkohol. Ska kasta upp bilder när jag orkar ladda över dem så ni får se hur fina de va. 


I övrigt har det vart stressigt sista tiden. Sover jätte dåligt och har haft massor att göra innan bröllopet. Hellst skulle jag bara isolera mig ett tag och slippa allt och alla. Vill för mycket så tränger in alldeles för mycket saker på en dag så allt blir halvdant. Skulle vara bättre om jag bara lärde mig att säga nej och strunta i vad alla andra tycker och tänker. För trotts att jag vet att man inte får något utom skit för att försöka vara andra till lags gör jag det ändå. Ska jag va helt ärlig känner jag för att bara lämna allt och fly bort med Meija och börja om. Har glömt  någonstans på vägen varför jag gör allt annat än att vara med Meija, har svårt att se glädjen och vad de ska leda till. Samtidigt hålls jag tillbaka av tryggheten, men man lever bara en gång så man borde göra det man vill och skita i resten. Någon dag där jag blivit tillräckligt modig och säker i mig själv ska jag göra det. Så länge jag har Meija och hon är lycklig kan jag nog välja att ge upp resten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards