Fie

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av sofie andersson - 26 juli 2010 23:30

Var till barnmorskan i dag och det blev inte riktigt som jag tänkt mig. När de mätte livmodern upptäckte det att min bebis inte växt något på två veckor. Måtten låg fortfarande på 29 cm vilket de gjorde i v.31+1 Detta gjorde att kurvan planat ut, så från att ha legat mellan normal- och minimikurvan låg hon nu precis på mini. Barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig än att bebisen nog antaglogen skulle ta i fatt men för säkerhetsskull la hon in en extra kontroll om en vecka. Kanske behöver jag inte oroa mig men är svårt att låta bli. Har läst att barnet nu ska öka ca 250 gram i veckan och har hon inte växt på två veckor väger hon ju 500 gram för lite. Kanske kan man inte räkna så, vet inte men känns inge bra. Barnmorskan sa att jag måste vara jätte uppmärksam på om hon började röra sig mindre eller något sådant, då skulle jag ringa. Så det känns svårt att lyssna på henne och inte oroa mig när jag måste på extra kontroll och måste ringa om något förändrades lite...


Ska försöka dova lite, kommer nog bli svårt med tanke på att jag alltid tänker för mycket. Har kidnappat en av katterna som får fungera som tröst i natt eftersom jag sover hos mamma så har ingen Jonas att krama på.

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards