Fie

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Lajv

Av sofie andersson - 27 april 2011 22:50

Årets vårlajv är nu avklarat. Blev ett riktigt bra lajv om än lite hattigt. Meija sov inte ute på området utan hemma hos mamma och pappa vilket gjorde att det blev mycket åkande och planerande kring henne. Tror endå att detta var bästa lösningen då jag fick några effektiva lajvtimmar på kvällen vilket jag inte fått om hon sovit med oss. Gick förvånandsvärt bra med henne och hon va jätte duktig hela tiden. Glad, åt bra och kunde sova middag  ordentligt vilket underlättade allt. Jag tänker inte skriva ner vad som hände på lajvet här, dels för att inte avslöja intriger som kan förstöra höstlajvet och dels för att det är svårt att förmedla känslan via text. Kan iaf säga att det va roligt och händelserikt. 


Nu är jag tillbaka i vardagen vilket känns både skönt och jobbigt. Är lite jobbigt att anpassa sig till alla tider och vardagsslit men skönt att bara vara sig själv igen och få mer tid med Meija. I dag har vi vart på föräldragrupp vilket va riktigt trevligt. Har annars tyckt att träffarna med föräldragruppen har vart lite jobbiga. Har känt mig lite utanför eftersom jag är mycket yngre än de andra och Meija är ett par månader äldre än de andra barnen, dett har gjort att jag blivit tyst och passiv under träffarna. I dag däremot vågade jag ta mer plats och pratade mer med de andra vilket gjorde det mycket roligare och trevligare. Efter föräldragruppen åkte jag till stallet och fixade det och gjorde i ordning Dandy. Sen åkte jag och mamma i väg med Dandy och hopptränade för Stina Lillje på Näs. Kändes riktigt bra. Han sög tag i hindrena och hoppade jätte fint och jag red bättre än jag gjort på länge. Blev inte alls så på och av som de blivit tidigare utan var väldigt jämt och rytmiskt. Är roligt att vi delvis hittat tillbaka till hur det brukade vara. Känns skönt att ha hittat en någorlunda bra rytm och känsla. Han har vart jätte fin på marken länge men vi har inte riktigt fått till det i hoppningen men nu börjar det lossna. 


Meija har blivit jätte stor. Hon sitter helt själv nu och kan sätta sig upp om hon håller i något. Kan äta själv, pratar hela tiden och står och går med stöd. Dock fattar hon inte grejen med att krypa så vi får se om hon kanske hoppar över det. Är kul att hon utvecklas så mycket iaf. Dessutom har hon växt ur sina boddies i sorlek 68 så nu har hon bara ca fyra boddies hon kan ha i storlek 74 så måste åka och handla ny kläder till henne. Tycker det är jätte kul att handla kläder men är svårt att hitta några som inte är knallrosa. Är det nårgon som vet någon bra barnaffär med lite "coolare" men fortfarande praktiska kläder? Vet ni det får ni gärna säga till. 


Nu ska jag nog krypa i säng så jag orkar med morgondagen. Rida, handla, dammsuga och ev. krossfix står på schemat. 

 
 
Meja

Meja

4 juni 2011 19:05

Va skoj att höra att du hade med dig din lilla dotter på lajvet. Jag har alltid dragit mig för att börja lajva "på riktigt" bara för att jag har barn som jag inte vill lämna bort då jag lajvar. Helst skulle jag vilja ha med mig den stora hunden också.

Hoppas att du åker ut på höstlajvet också då =)

http://www.mitt-liv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards