Fie

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Strömsholm

Av sofie andersson - 5 juni 2011 23:41

a på strömsholms tävlingarna i dag ihop med mamma och Meija. Såg på finalen i lag SM för ponny samt en 1,55 m hoppning. Många utav ponny ryttarna gjorde jätte fina stabila ritter men såg även många som gjorde betydligt sämre ritter. Något som var genomgående var att väldigt många satt med super korta tyglar och ponnierna sprang med huvudet rakt upp och i ett fruktansvärt tempo. Det ser inte trevligt ut alls och dessutom så jobbar inte hästarna i rätt form om det går på det viset. Vet inte om ryttarna gjorde så för att ponnierna ar väldigt heta eller om ryttarna red så och därför höll ponnierna för hårt och det va därför det va heta, men det såg inte alls trevligt ut. Överlag ar det dessutom väldigt få felfria och inte en enda ryttare nollade i grunden i 1,55 meters klassen. Däremot var det många snygga ritter i den klassen och många som hade otur och fick riktiga skitpet. Det var iaf en rolig dag även om det inte kändes riktigt som de brukade. Dels var det inte lika snygga och spännande ritter som vanligt dessutom var det inte alls så många stånd och låga priser som det brukar vara, lite trist. Frågan är om Strömsholms tälingarna förlorat sin status eller om det bara var ett mellan år. Hoppas verkligen att det går tillbaka och blir som det brukar till nästa år. ¨


I morgon går DM på strömsholm och massor av mina änner ska tävla. Känner mig lite bitter att jag inte kan vara med. Skulle jätter gärna vart med och hoppa men man kan inte få allt. Får bita ihop och glädja mig åt att jag får sätta i gång honom nu. Känns lite segt att jag än så länge bara får rida ca 20 minuter om dagen. Har längre restid till stallet än vad jag får rida så känns lite ovärt, tur att jag har mamma som hjälper till så jag slipper åka varje dag. 


Nu ska jag sova en sväng så jag orkar upp i morgon. Skulle behöva städa lite och ge mig på socklarna i köket men vi får se. Är expert på att hitta på allt möjligt annat när städning står på schemat :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards