Fie

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Lajv och hästar

Av sofie andersson - 14 april 2011 22:03

Är mycket som ska fixas just nu. Efter att Jonas kommer hem är det lajvfix, stallet, lite plugg och katterna som står på schemat. Kan bli lite stressigt i omgångar. Jag har dessutom fixat allt stallarbete själv tre av fyra dagar den här veckan vilket gör att det tar ca en och en halv timmelängre i stallet än när jag bara rider. Har haft sån lyx att mamma och pappa i princip fixat stallet varje dag så jag bara behövt rida men nu har mamma haft mycket på jobbet och pappa är i England så då får jag klara mig själv. Har ingen emot att göra det själv är bara segt att klämma in det på kvällarna tillsammans med allt annat jag inte kan ta med Meija på. Har därför inte blivit så mycket sömn på sista tiden men får skylla mig själv eftersom jag sköt upp allt med lajvet till sista stund.


Johan var iaf ut och kände igenom Dandy i dag. Han har känts lite stel och "tvådelad" när jag ridit honom den här och förra veckan. Visade sig att han hade en roterad kota i ryggen. Han får det lite då och då men va länge sen sist. Detta hade gjort att han även va spänd i nacken, men nu är det åtgärdat så förhoppningsvis är han mjuk och fin i morgon. I övrigt tyckte Johan att han såg bra ut. Han markerade inget och hade inga gallor i haserna eller benen. Inte för att jag trodde att han skulle se oren ut för då hade jag upptäckt det men kul att höra att han ser fin ut. Känns bra inför tävlingen på söndag är bara lite synd att jag inte hunnit hoppa något i veckan men ska försöka ta något enstaka språng i morgon eller på lördag. Det är mest för mins skull, känner mig alltid säkrare om jag hoppat strax innan jag ska tävla, särskilt nu när jag inte är så van längre.


Borde egentligen sätta mig ner och sy på några spännen på rocken men vet inte om jag orkar. Är så trött så att jag har ont i huvudet och det är tusen saker jag borde fixa i morgon. Får se vad som hinns med. Dandy ska ridas, stallet ska fixas och jag måste sy på kvällen men kanske kan jag och Meija gå en sväng på stan på dagen. Borde försöka städa lite också och fixa lite med tvätten, vet dock inte hur allt ska kunna hinnas med dygnet har tyvärr bara 24 timmar =(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards