Fie

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Nisse och katten

Av sofie andersson - 5 april 2011 22:40

Det går faktiskt över förväntan med Nisse och katten. Första natten och dagen låg Nisse innuti tvättmaskinen och tryckte men jag stängde dörren till badrummet och satte in mat och vatten där och på kvällen kom han ut. Han va jätte kelen, käkade och gick på lådan. I morse öppnade jag badrumms dörren så att han kunde få träffa katten och se resten av lägenheten. Visst har det blivit lite fräsande och morrande men de har inte slagits och nu på kvällen har de sprungit runt i lägenheten båda två och nosat på varandra. Båda verkar väldigt nyfikna på varandra och även om de inte direkt kelar med varandra ligger de med en meters mellanrum och sover. Tror att de två kommer trivas väldigt bra ihop om några dagar.


Dagen har vart ganska seg generellt. Har vart väldigt trött och seg. Har iaf vart ut i stallet och ridit Dandy en sväng i ridhuset. Han va mjuk men inte lika stadig i formen som han brukar och väldigt seg. Jag var nog lika seg så kan vart jag som red dåligt och inte han som var istadig. Blev ca 55 min mjukgörande arbete på volt och öppna efter långsidorna och det va väl ett okej ridpass. I morgon får jag ha lite mer energi och rida lite effektivare. Måste få till en bra känsla inför tävlingen på lördag.


Nu måste jag återgå till att titta på katterna. De utforskar vardagsrummet tillsammans. Katten försöker få igång Nisse men Nisse vill bara mysa :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie andersson - 9 februari 2016 11:39

Jag var på simlektion i går med Meija på Valmobadet i Kolbäck. Hon går första terminen där och det är jätte bra. Meija kan vara lite försiktig men ledarna stöttar och uppmuntrar så att hon vågar prova nya saker i vattnet vilket är helt fantastiskt at...

Av sofie andersson - 2 januari 2015 00:53

Äntligen har jag fått lagt 2014 bakom mig och kan blicka framåt mot ett nytt förhoppningsvis bättre år. För mig har det gångna året varit riktigt kasst på många sätt. Jag har vart sjuk större delen av det. Förlorade min älskade vapendragare och hund ...

Av sofie andersson - 15 maj 2014 11:44

  Jag är så ledsen och sjukt besviken på delar av Sveriges befolkning. Sista tiden har en storm som går ut på att tysta människor, motverka yttrandefriheten och kränka ”feltänkande” pågått. Jag trodde att de allra flesta i vårt land var...

Av sofie andersson - 19 december 2013 22:40

Jag är ledsen, trött och oförstående. Varför måste vi människor ständigt leta efter en syndabock? Har sett diverse karikatyrer och elaka bilder på alla möjliga personer som har florerat på facebook senaste veckorna. De allra flesta har föreställt vår...

Av sofie andersson - 13 december 2013 16:23

Individualism och kapitalism har spritt sig som en löpeld över världen. I samband med detta ökar klyftorna, splittringar, otryggheten och den psykiska ohälsan. Vi har inte längre någon naturlig trygghet i våra medmänniskor. Vi måste lita till oss sjä...

Presentation


Jag heter Sofie och bor i Västerås tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Meija. Den här bloggen handlar om hur jag får mitt liv som småbarnsförälder med flertalet sjukdomar att gå i hop med jobb, plugg och intressen. Delar även med mig av tankar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards